خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

زردآلوی رقم قوامی شاهرود ثبت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۸۱

از نظر کیفی زردآلوی رقم قوامی شاهرود به ثبت ملی رسیده است و رتبه اول کشور از نظر کیفیت را دارد.

ایلنا: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از رشد سه درصدی سطح زیرکشت زردآلوی استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: سطح این محصول در سال زراعی ۹۲-۹۱ به بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار رسید که ۴۶۳۹ هکتار آن بارور و مابقی نهال است.

به گزارش ایلنا، لطف ا... رضایی افزود: در سال گذشته بیش از ۴۲ هزار تن زردآلو از باغ‌های استان برداشت شد و میزان برداشت نهایی سال جاری بعد از عملیات برداشت و کیل گیری به دست خواهد آمد.

رضایی درباره بالا‌ترین عملکرد تولید زردالو در واحد سطح در استان گفت: از باغ نمونه و الگویی زردآلو در شهرستان شاهرود به میزان ۸۴ تن محصول در هر هکتار برداشت شد.

وی میانگین تولید زردآلو در باغ‌های استان را ۲/۹ تن اعلان کرد که حدود ۲ برابر متوسط کشوری است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: بیش از ۸۵ درصد زردآلوی استان به صورت تازه خوری از طریق ارسال به استان‌های همجوار مصرف و ۱۵ درصد نیز فراوری می‌شود.

رضایی افزود: بیشترین سطح زیرکشت زردآلوی استان در شهرستان شاهرود وارقام غالب شامل: قوامی شاهرود، رجبعلی، جعفری، جهانگیری، صادراتی است که رقم قوامی شاهرود رتبه اول کشور از نظر کیفیت را دارد.

رضایی بیان کرد: سالانه حدود ۲۵۰ هزار اصله نهال استاندارد ارقام مختلف زردآلو درنهالستان‌های استان تولید می‌شود که علاوه بر ارسال به استان‌های همجوار بخشی از نهال‌های تولیدی به کشورهای حوزه دریای خزر صادر می‌شود.

یادآوری می‌شود: بعد از پسته که به عنوان محصول اول باغی استان است، رتبه بعدی سطح زیر کشت باغ‌های استان، به زردآلو اختصاص دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز