خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان:

برنامه‌های هدفمند برای کاهش طلاق در استان سمنان اجرا شود

کد خبر : ۵۴۱۵۶

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان خواستار اجرای برنامه و طرحهای کارشناسی شده و هدفدار برای کاهش میزان طلاق در این استان شد.

ایلنا - سمنان: علیرضا خلخالی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان سمنان، اظهار داشت: طرحها متناسب با شرایط استان و با تعیین وظایف هر دستگاه اجرایی کارشناسی شود.

به گزارش ایلنا، خلخالی با اشاره به اینکه بیشتر طلاقها در پنج سال اول زندگی مشترک خانواده ها اتفاق میافتد، افزود: آموزش پیش از ازدواج برای جوانان با هدف شناخت آسیب ها از اهمیت بالایی برخوردار است که دستگاه های اجرایی مانند بهزیستی و ورزش و جوانان باید اهتمام ویژه ای در این مورد داشته باشند. وی با اشاره به نزدیک شدن روزهای پایان سال و خطرات ناشی از برخی سوء رفتارها در شب چهارشنبه آخر سال، گفت: آگاهی بخشی مردم و اطلاع رسانی خانواده ها از سوی رسانه ها می تواند در کاهش آسیب و حواشی منفی چهارشنبه آخرسال نقش مهمی داشته باشد.
خلخالی خواستار فعالیت گسترده تر نهادهای امنیتی و اجتماعی در کاهش آسیب ها و آگاهی بخشی های لازم در مورد چهارشنبه آخر سال شد. وی بر ارائه برنامه های شاد و نشاط آور برای جامعه تاکید و تصریح کرد: هر چه میزان نشاط شهروندان بیشتر باشد رغبت آنان به کار و فعالیت و امید به زندگی نیز افزایش می یابد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به بیانات رهبری در مورد سبک زندگی، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی برای اجرای منویات رهبری، برنامه های عملیاتی متناسب با وظایف خود ارائه دهند.
سرپرست اداره مطالعات و برآورد اجتماعی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان هم در این نشست گفت: شکل آسیب های آئین چهارشنبه آخر سال از سوی دشمن، به سمت تبدیل شدن به آسیب های اخلاقی سوق پیدا کرده است.
سیدمهدی تقوی، با اشاره به اینکه دشمن از هر مناسبتی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کند، افزود: دشمن از طریق اینترنت و فضای مجازی، جوانان ایرانی را تشویق به کشف حجاب گروهی و جمعی برای آئین چهارشنبه آخر سال می کند. وی اضافه کرد: تشویق به فیلم و عکس برداری از کشف حجاب گروهی در آئین چهارشنبه آخر سال، مستندسازی، اشتراک گذاری و ارسال آنها بر روی پایگاه های فضای مجازی نیز تبلیغ می شود.
تقوی هشدار داد: با اشاره به نظرسنجی اجرا شده در خصوص آئین چهارشنبه آخر سال، افزود: 78 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی معتقد به برخورد انتظامی با اخلال گران و بقیه با برخورد ارشادی موافق بودند.
سرپرست اداره مطالعات و برآورد اجتماعی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان اظهار داشت: فعالیت های نیروی انتظامی در مورد چهارشنبه آخر سال در بخش های پیشگیری، بازدید از صنوف، شناسایی و کنترل افراد سابقه دار و کشف مواد محترقه انجام می شود.
در این نشست در خصوص علت های افزایش طلاق، برنامه های عملیاتی برای اجرای سبک زندگی، برگزاری همایش علمی مشاغل خانگی، طرح شبکه سازی زوجین جوان استان سمنان و... بحث شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز