خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران:

اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه و راهبرد است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۳۷

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد مقاومتی به پنج مؤلفه اساسی برنامه و راهبرد، تمرکز بر اولویت‌های تولید محور، نگرش فناورانه، ظرفیت‌سازی و مزیت‌سازی نیاز دارد.

ایلنا - سمنان: سیدمحمد بحرینیان در هفتمین جشنواره ملی روز مهندس در استان سمنان که با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان، نماینده شهرستان‏های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بسیج مهندسین استان، فرماندار سمنان، معاون عمرانی استاندار، خانواده معزز شهید حسن شاطری، رؤسای نظام مهندسی و مدیران اداره‌های کل استان در سالن اجتماعات هلال‌احمر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: استقلال سیاسی کشور به مدد جان‏فشانی شهدا در داخل ایران اسلامی و در جهان فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، بحرینیان افزود: مقام معظم رهبری از سال 85 تاکنون موارد مهم و متعددی را اعلام کرده‌اند که یکی از آن‌ها بحث اقتصاد مقاومتی است؛ ولی متأسفانه توجه کافی به این امر صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: باید بررسی شود که در آخرین ماه از سالی که با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی معرفی شده، این سال چه دستاوردهایی را برای مردم در بر داشته است.
بحرینیان در ادامه افزود: باید اشتباهات واکاوی شود و بر اساس آن بیابیم که کجا اشتباه کرده‌ایم و اکنون چه کاری باید برای رفع مشکلات انجام دهیم.
بحرینیان گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند اساس و پایه است و در واقع به پنج مؤلفه اساسی برنامه و راهبرد، تمرکز بر اولویت‌های تولیدمحور، نگرش فناورانه، ظرفیت‌سازی و مرتب‌سازی احتیاج دارد.
وی افزود: خداوند در آیه 35 سوره «اسراء» مطابق تفسیر علامه طباطبایی می‏فرماید «هر اعتقادی که در آن تحصیل علم ممکن باشد اما از غیر علم پیروی شود، حرام است» و همچنین علامه محمدتقی جعفری در مقدمه، ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه بیان کرده‌اند که «خداوندا نام ما را مبارک فرما» و امروز باید گفت که خداوندا ما را موفق به تنظیم مسائل اقتصادی‏مان بفرما؛ چراکه نان اگر نباشد، واجبات هم به خوبی انجام نمی‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: کشوری که برابر سیل تهاجم ایستاده، جای تعریف و تمجید دارد ولی باید دانست که آیا نباید اشتباهات را بگوئیم و برای توانمندسازی کشور از اشتباهات گذشته درس بگیریم.
بحرینیان با بیان کلام حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه که فرمودند «آن کسی که جمله «نمی‌دانم» را به کار ببرد، به هلاکت دچار خواهد شد»، اظهار داشت: باید بررسی کرد که آیا بر اساس این گفتار عمل شده است یا فقط تعریف کرده‌ایم و اشتباهات را نادیده گرفته‌ایم.
وی افزود: مقام معظم رهبری در مرداد ماه سال 90 فرمودند «حتی در همان تهدیدهایی که از جانب خارج بوده و ضربه خوردیم، مقصر بوده‌ایم و باید بررسی کنیم کجا اشتباه صورت گرفته است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز