خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت:

در استان بیش از 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی تکثیر و پرورش داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۷۸

مدیر شیلات سازمان جهادكشاورزی استان سمنان از تكثیر و پرورش سالانه بیش از 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان خبر داد.

ایلنا: مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: تولید ماهیان زینتی در استان هر سال از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است و با توجه به روند روبه رشد و علاقمندی شهرنشینان به این صنعت، در آینده شاهد شکوفایی این بخش در استان خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، مسعود مهدوی گفت: یکی از مزیت‌های استان در پرورش ماهیان زینتی نزدیکی به بازار بزرگ مصرف آبزیان زینتی یعنی تهران است و از سویی با توجه به اقلیم آب و هوایی استان، هزینه گرمایشی تولید این ماهیان در استان نسبت به استان‌های سردسیر کمتر است.

وی تهیه اکواریوم از ماهیان زینتی را برای محل زندگی در واقع ورود طبیعت به محیط خانواده و بهترین سرگرمی برای کودکان و نوجوانان و توجه کمتر به بازی‌های رایانه‌ای دانست.

مهدوی ماهیان زینتی تولید و عرضه شده در استان را از جهات مختلف شامل ماهیان آب‌های شور و شیرین- زنده زا و تخم گذار– گیاه خوار-همه چیر خوار و گوشت خوار ذکر کرد و افزود: گونه‌های اسکار، سوار‌تر، فلاور، گوپی، مولی، آنجل، از عمده گونه‌های ماهیان زینتی پرورشی در استان هستند.

مدیر شیلات سازمان بیان کرد: پرورش ماهیان زینتی یکی از شغل‌های زودبازده و اقتصادی است و به راحتی در محیط‌های سکونت امکان‌پذیر است و به ازای هر ۳۰- ۲۵ هزار قطعه یک شغل مستقیم و یک شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

مهدوی ایجاد شهرک (مجتمع) ماهیان زینتی دراستان را یکی از برنامه‌های شیلات سازمان ذکر کرد و افزود: پشتیبانی از تولید کنندگان ماهیان زینتی، صدور مجوز ماهیان زینتی، تخصیص تسهیلات بانکی به متقاضیان این صنعت، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای ارتقای دانش متقاضیان فعالیت در حوزه ماهیان زینتی از دیگر برنامه‌های این مدیریت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز