خبرگزاری کار ایران

با وجود فقر و درد؛

بیماران، قهرمانان دردمند جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۹۱

نان آور خانه باشی، اما سربار خانواده! چند بچه قد و نیم قد چشم به دستان پدر خانواده دارند، اما خوب می‌دانند که دستان پدر خالی است. پدر نماد پشت گرمی و ستون خانواده است و زمانی که ستون خانه فرو ریزد دیگر زندگی زیر سقف آن نگران کننده می‌شود.

ایلنا: امید‌ها و آینده خانواده، پشت گرمی پدر را می‌طلبد، اما او شرمسار همسر و فرزندانش شده است!

به گزارش ایلنا از زنجان، مردی روستایی با قامتی خمیده است، علاوه بر اینکه با بیماری آسم دست و پنجه نرم می‌کند، بیماری کلیه نیز او را همراهی می‌کند و از تامین مایحتاج زندگی ناتوان است! حتی کرایه ماشین را نداشت تا بتواند خود را به بیمارستان برساند! اما به طریقی روانه بیمارستان برای علاج دردهای خود می‌شود.

حال در این گرمای تابستان تشنه باشی ولی خوردن آب در حکم سم برای جانت باشد! چراکه نوشیدن آب گوارا، تورم و تجمع سموم را در بدن به دنبال دارد.

هنوز غرور مردانه خود را در ظاهر حفظ می‌کند؛ سوزن‌های دیالیز، جای سالمی در دستان او باقی نگذاشته است؛ سال هاست که دستانش میزبان کبودی و تورم است.

هر هفته۳ روز و هر روز ۴ ساعت مهمان بیمارستان‌ها است و زمانی که از بیمارستان خلاص می‌شود، دیگر رمقی برایش باقی نمی‌ماند تا با کسب و کار و تلاش بتواند روزی خود را به دست آورد!

۳۱ سال بیشتر ندارد ولی ۴ سال است که با بیماری کلیه دست و پنجه نرم می‌کند.

یک پسر ۹ ساله دارد و همسرش به دلیل بیماری و مشکلات مالی او را تنها گذاشته است!

می‌گوید: در ابتدا گچ کار بودم ولی به دلیل بیماری، از کار کردن محروم شدم و درحال حاضر با پول یارانه و مبلغی که انجمن کلیوی زنجان به صورت ماهیانه می‌دهد، زندگی خود و فرزندم را می‌گذرانم.

با اینکه هنوز مامنی مستقل ندارد و هزینه‌های اجاره نشینی نیز بر دوش اوسنگینی می‌کند ولی برق امید در چشمانش موج می‌زند و با لحن مردانه خود ادامه می‌دهد: اگر نهادی بتواند هزینه خرید یک تاکسی را تقبل کند، یک سال پس از پیوند کلیه، به مسافرکشی می‌پردازم و از پس هزینه‌های زندگی و دوا و درمان خود برمی آیم.

اما او خوب می‌دانست که مسافرکشی هم برایش مضر است و دخل او توان مقابله با خرج و مخارج زندگی را نخواهد داشت.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، کمک‌های مالی این انجمن به بیماران را متکی به کمک‌های مردمی دانست و گفت: با تشکیل پرونده و تکمیل فرم شناسایی خانواده برای بیماران کلیوی و با اعلام نظر مددکار، نسبت به پرداخت هزینه‌های درمانی و داروئی و سایر نیازهای معیشتی بیماران اقدام می‌شود.

محمدرضا طهماسبی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیماران و هزینه‌های دارویی و درمان‌های اختصاصی، مانعی برای تامین صددرصدی درخواست‌های بیماران از سوی انجمن است، ادامه داد: این انجمن کمک‌های مردمی را به اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌رساند تا هزینه‌های درمانی، زندگی بیماران را تحت تاثیر قرار ندهد و مشکلات آنان را دو چندان نکند.

وی کمک‌های مالی مسئولان را در کاهش مشکلات بیماران موثر عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان جامعه می‌توانند با کمک‌های مالی خود قدم‌های موثری برای دنیا و آخرت خود بردارند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان از خیرین به عنوان کسانی که نسبت به مشکلات جامعه احساس تکلیف کرده و در برهه زمانی خاص دست یاری نیازمندان را می‌گیرند، یاد کرد و افزود: در صورت تعلل در امر پیشگیری، پیشرفت بیماری، جان انسان‌ها را با خطر مواجه کرده و مقابله با آن عزم همگانی را می‌طلبد.

محمدرضا طهماسبی تصریح کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان با استفاده از همیاری مردمی در مسیر کاهش بیماری‌های کلیوی و آلام اجتماعی آنان حرکت می‌کند.

اما آنچه که در ذهن تداعی می‌کند این است که بیماران جامعه، به ویژه بیماران کلیوی که تصویر آنان از زندگی، تنها دغدغه بیماری و تامین هزینه‌ها در این شرایط گرانی و تورم جامعه است، در کدام نقطه اینجامعه قرار دارند؛ آنان که اغلب از قشر محروم جامعه هستند و هزینه‌های بیماری نیز علاوه بر سایر هزینه‌ها به صورت فورس ماژور بر آنان تحمیل می‌شود، چه میزان از ثروت‌های خدادادی کشورشان، در تسکین دردهای آنان موثر است!

به جرات می‌توان گفت: که بیماران جامعه، قهرمانانی هستند که با وجود نداری، فقر و درد، دم برنمی‌آورند و آرام و بی‌صدا در رینگ مبارزه، بازی را به نفع خود به پایان می‌برند، درحالی‌که مدال این مسابقات گردن آویز کسانی می‌شود که با قراردادهای میلیاردی، هیچ نفعی را عاید جامعه نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز