خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران استان خبرداد:

166 روستای استان زنجان با کمبود آب مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۹۳

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: 166 روستا در استان زنجان با کم آبی مواجه هستند که برای اقدامات کوتاه مدت به 9 هزار و 850 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

ایلنا: مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در این روستا‌ها به ۹ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است. به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، صفی اله کرامتی، مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان امروز (۲ مرداد) در جلسه ستاد بحران استان زنجان به پیگیری‌های انجام شده در استان در مقوله بحران اشاره کرد و گفت: در راستای کمک به زیرساخت‌ها ۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اعتبار حوادث غیرمترقبه را ۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۳ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال نیز سررسید سال جاری بوده است. به گفته کرامتی در تابستان امسال ۱۶۶ روستا در استان زنجان با کم آبی مواجه هستند که برای اقدامات کوتاه مدت در این روستا‌ها به ۹ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

در ادامه رفیعی فرماندار ابهر نیز با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های نیمه تمام، فرسودگی مخازن، شبکه‌ها و تاسیسات و عدم کیفیت لوله خط انتقال را از عمده مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

معاون فرماندار زنجان نیز به کمبود آب در برخی از روستاهای زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکل به صورت بحران جدی درآمده است. براتی تعداد روستاهای مواجه با کم آبی در شهرستان زنجان را ۳۰ روستا اعلام کرد و افزود: در صورت نبود اعتبار می‌توان برای رفع بحران کمبود آب از اعتبار دهیاری‌ها به صورت قرض الحسنه استفاده کرد.

فرماندار خدابنده نیز در سخنانی خسارت وارد براثر ساعقه در این شهرستان را ۱۸۲ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: شهرستان خدابنده در حوزه گندم به قطب کشاورزی استان زنجان تبدیل شده است.

به گفته یوسفی از ۱۵۹ هزار هکتار اراضی دیم و ۸ هزار هکتار مزارع آبی تنها ۲۰ هزار هکتار تحت پوشش بیمه قرار دارند. فرماندار ماهنشان نیز به بحران آب در ۳۰ روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد جمعیت روستایی شهرستان ماهنشان در این روستا‌ها مستقر هستند.

محمدپور با بیام اینکه سال گذشته از محل اعتبارات بحران کمک خوبی به آب روستایی شده است، ادامه داد: در قالب همین اعتبار ۶ پروژه نیمه تمام و ۲۴ پروژه جدید اجرایی شد.

وی همچنین به مشکلات مربوط به بیمه کشاوزی و راه اشاره کرد و ادامه داد: واقعه سیل سال گذشته خسارت‌های جدی به پل‌ها و گردنه‌های این شهرستان وارد کرد که به صورت موقت تعمیر شدند ولی برای بازسازی نهایی آن‌ها به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. فرماندار شهرستان طارم نیز در سخنانی به فقر منابع زیرزمینی این شهرستان و کمبود آب در روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: در طارم نیز ۵۰ روستا با بحران کمبود آب مواجه هستند.

رجبی از جیره بندی آب در ۳۰ روستا خبر داد و ادامه داد: به ۲ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز