خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

به‌زودی صندوق صدقات کمیته امداد هوشمند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۴

در استان زنجان هیچ یتیم بدون حامی وجود ندارد و ایتام استان زنجان دارای بیش از ۳ حامی هستند.

ایلنا: مدیر کل کمیته امدا د استان زنجان گفت: در استان زنجان هیچ یتیم بدون حامی وجود ندارد، ‌ و ایتام استان زنجان دارای بیش از ۳حامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهرام ولیزاده، مدیر کل کمیته امدا د استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن رمضان گفت: ‌ ما از پتانسیلهای موجود در استانهای نظیر تهران برای آزاد سازی زندانیان وغیره استفاده می‌کنیم.

ولیزاده با بیان اینکه بیش از ۲۰نفر در برگزاری جشن رمضان سال گذشته از محل مشارکت مردم از زندان آزاد شدند افزود: در سال ۹۱ بیش از ۲میلیارد ریال خیرین در این زمینه مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری در برگزاری جشن رمضان با اختصاص غرفه به مددجویان محصولات طرحهای خود کفایی مددجویان عرصه خواهد شد تصریح کرد: در استان زنجان این جسن از ۷—۳روزخواهد بود که با همکاری دستگاههای مرتبط در این زمینه برگزار می‌شود.

ولیزاد با بیان اینکه کمیته امداد زنجان عضو ستاد دیه استان است افزود: همزمان با برگزاری نماز عید فطر در مساجد زنجان وپایگاههای ویژه زکات فطره جمع آوری می‌شود.

وی مجموع جمع آوری زکات فطره را در سال‌جاری به صورت یکپارچه توسط شورای زکات عنوان کرد وگفت: ‌ حضور ومشارکت مردم استان زنجان در سطوح مختلف د رزمینه مشارکت‌ها روبه رشد است.

این مقام مسئول در استان زنجان زکات جمع آوری شده در استان را در سال قبل قابل ملاحظه برشمرد واظهار کرد: این مبلغ یک میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سالهای قبل داری رشد قابل توجهی بوده است.

ولیزاده اعتقادات مردم استان را در این زمینه مهم واساسی دانست وگفت: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد ۲۲هزار و۴۰۰خانوار است که ۴۲هزار و۲۰۰نفر از این به صورت دائم تحت پوشش هستند وبه تناسب نیاز از مساعدت‌ها در این زمینه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به تعدادی از خانوار‌ها که از خدمات تکی وبه تناسب نیاز مشمو ل خدمات می‌شوند افزود: کمک‌ها ومساعدت مالی مردم خیر استان زنجان باعث عدم رشد جمعیت تحت پوشش در سال‌های اخیر شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام استان زنجان توانمندی این افراد بسیار با اهمیت عنوان کرد: وتصریح کرد: ‌با هدفمندی خدمات امداد در قالب تک خدمتی وچند خدمتی هرخانواده به تناسب نیاز از این خدمات استفاده می‌کنند.

ولیزاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به ۲هزارو ۲۱۷نفر ایتام در استان زنجان گفت: در استان زنجان هیچ یتیم بدون حامی وجود ندارد وایتام زنجان اغلب دارای بیش از ۳حامی هستند.

وی در این زمینه کمکهای حامیان را ۲۲میلیارد ریال برشمرد وگفت: ‌ ایتام توسط حامیان با شاخص‌های مختلف طبقه بندی می‌شوند وحامیان با این شاخص‌ها ان‌ها را تحت حمایت خود در می‌آورند.

ولیزاده در این راستا با اشاره به مساعدت خیرین وحامیان به ایتام گفت: میانگین کمک حامیان از ۴۰ـ ۲۰ هزار تومان است که آیتم‌های نظیر تمکن مالی حامی تعیین کننده این مبلغ به بیش از این مبالغ نیز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش یکی از خدمات است گفت: ‌ سایر کمک‌ها و خدمات نیز در قالب بسته‌های حمایتی شامل خدمات بهداشتی درمانی، دارویی، آموزشی، اجتماعی، ورفاهی تفریحی، تهیه اقلام و جهیزیه وغیره نیز از طریق کمیته امداد به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه سالیانه ۱۰درصدی توانمندی مددجویان گفت: ‌ در استان زنجان شاهد تحقق بیش از ۱۰درصدی توانمندی افراد تحت پوشش هستیم.

مدیر کل کمیته امدا د استان زنجان، استان زنجان را بعنوان اولین استان در بحث بیمه خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد وگفت: بزودی شاهد برگزار جشن در این زمینه در استان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان ۲هزار نفری امداد یاران در طرحهای مختلف کمیته امداد خدمات رسانی می‌کنند افزود: ‌ استان زنجان داری ۱۳۰هزار صندوق در ابعاد مختلف است که بزودی این صندوق‌ها هوشمند خواهند شد.

ولیزاده با اشاره به ۱۷هزار نفری تحت پوشش بیمه درمان شهری گفت: ۴هزار خانواده نیز از بیمه تامین اجتماعی در استان برخوردارند.

وی در پایان با اشاره به بیش از ۳هزار ۶۲۱نفری دانش آموزان تحت پوشش و بیش از۱۰۰هزار دانشجو وطلبه تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان گفت: برنامه‌های برای اوقات فراغت، آموزش وخدمات به این افراد در طول سال با اجرای طرحهای مختلف برای این افراد در استان اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز