خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

افزایش ۳۲ درصدی کمک‌های حامیان به ایتام مددجوی زنجانی

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۲۵

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از افزایش ۳۲ درصدی کمک‌های حامیان به ایتام مددجوی استان خبر داد.

ایلنا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته در قالب اجرای این طرح ۴۵ میلیارد ریال جمع‌آوری شد که این مبلغ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو اظهار کرد: سالانه ۴۷ طرح مشارکتی براساس آموزه‌های دینی و در راستای رفع نیازهای خانواده‌های مددجو اجرایی می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم مردمی یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است، تصریح کرد: اتکاء بیشتر به کمک‌های مردمی و تشکیل شبکه‌های مردمی نیز از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح‌ها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال اکرام ایتام است، افزود: سال گذشته در قالب اجرای این طرح ۱۷ میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

حسنلو خاطرنشان کرد: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح اکرام ایتام طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به طرح جمع‌آوری زکات نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در قالب اجرای این طرح ۴۵ میلیارد ریال جمع‌آوری شد که این مبلغ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۲۷ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه این نهاد با جمع‌آوری زکات در استان اقدام به رفع نیاز خانواده‌های زیر‌پوشش و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه می‌کند، تصریح کرد: تاکنون ۱۹۳ پروژه از محل زکات جمع‌آوری شده در استان ساخته، مرمت و یا تکمیل شده است.

وی با اشاره به احداث ۴۶ پروژه از محل زکات جمع‌آوری شده تصریح کرد: این پروژه‌ها در محل‌هایی که زکات جمع‌آوری شده بود، ساخته شده است.

حسنلو با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ روستای استان زنجان مشمول پرداخت زکات هستند، اضافه کرد: سال گذشته بیشترین مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان خدابنده با ۱۲ میلیارد ریال بوده است.

وی در پایان به محل هزینه‌کرد زکات در استان نیز اشاره کرد و گفت: این مبالغ در راستای حل مشکلات مددجویان، محرومیت‌زدایی، پرداخت کمک هزینه جهیزیه به خانواده‌های زیرپوشش، کمک هزینه‌های درمانی مسکن و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز