خبرگزاری کار ایران

طی ۸ سال گذشته محقق شد؛

بهره برداری از ۲۶ هزار طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۱۷

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم ۲۶ هزار طرح در این بخش به بهره برداری رسیده است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اول ما مراقبت از معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا شجاعی معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز (۱۷ تیر) در همایش تجلیل از برترین‌های بخش صنعت و معدن استان زنجان به واگذاری امور مربوط به صنعت، معدن و تجارت کشور به تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها تفاهم نامه‌های خوبی بین وزراتخانه و تشکل‌ها منعقد شده است.

این مقام مسئول به آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واگذاری استراتژی این صنعت در قالب تفاهم نامه به تشکل‌های مربوطه خبر داد.

وی به شرایط دشوار اقتصادی کشور در سال گذشته به جهت فشار‌ها و تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: معاون خزانه داری آمریکا صراحتا اعلام کرد تلاش می‌کند تا با این تحریم‌ها کسب و کار در داخل ایران را زمین گیر کند.

به گفته شجاعی، علیرغم تمام این فشار‌ها سال گذشته گام‌های بلندی در بخش اقتصادی برداشته شد وهمین موضوع باعث توجه به بخش صنعت و معدن و استقلال ارزی در کشور شد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: سال گذشته صادرات در بخش صنعت و معدن به ۱۷. ۷ میلیارد دلار رسید.

وی در ادامه به ظرفیت‌های معدنی استان زنجان اشاره کرد و با یادآوری اینکه زنجان نگین معدنی کشور است، افزود: همین مساله می‌تواند رسالت استان زنجان برای افزایش صادرات بخش معدنی را سنگین‌تر سازد.

این مقام مسئول به رویکرد‌ها و رسالت وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: ارائه مشاوره به بخش خصوصی، دوری از تصدی‌گری و کارهای اجرایی و تلاش برای درآمد زایی از اهم این اقدامات است.

وی همچنین به رویکرد صیانتی این بخش اشاره کرد و ادامه داد: ۶۵ هزار واحد فعال صنعتی در کشور وجود دارد که نیاز به صیانت دارد.

شجاعی به رویکر توسعه‌ای و راهبردی این وزارتخانه هم اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت اول ما مراقبت از معیشت مردم است.

وی تامین سرمایه در گردش برای استفاده از ظرفیت‌های خالی و بازده واحد‌ها را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: چهار هزار پروژه صنعتی و معدنی در کشور با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

این مقام مسئول به اعطاء ۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی، معدنی در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی هشت سال گذشته بیش از ۲۶ هزار طرح طرح در کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسیده است.

به گفته شجاعی سال گذشته ۱۵ هزار جواز تاسیس واحدهای تولیدی به صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بخش خدمات فنی و مهندسی احداث کارخانه و ماشین آلات کارخانه به خودکفایی رسیده‌ایم، یادآور شد: اتاق فکر سرمایه گذاری طی ۱۰ روز آینده در استان زنجان تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز