خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

جمع‌آوری 36 میلیارد ریال صدقه در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۲۴

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری 36 میلیارد ریال صدقه در استان زنجان خبر داد.

ایلنا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: همه طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام کمک به نیازمندان و برطرف کردن مشکلات آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان یکی از موضوعات مورد تاکید پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه معصومان (ع) است، تصریح کرد: در بسیاری از آیات و روایات دینی بر اهمیت و ضرورت رسیدگی به امور معیشتی نیازمندان تاکید شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد نیز در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و برطرف کردن نیازهای جامعه هدف اقدام به اجرای ۴۷ طرح مشارکتی می‌کند، افزود: همه طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد جمع‌آوری صدقات است، اضافه کرد: سال گذشته ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال صدقه در استان زنجان جمع‌آوری شد که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲۱ درصد افزایش داشت.

حسنلو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۵ هزار صندوق صدقه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این صندوق‌ها شامل صندوق‌های کوچک خانگی، متوسط اداری و بزرگ تعبیه شده در معابر استان است.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های مختلفی برای هزینه‌کرد صدقات تعیین شده است، افزود: مبالغ جمع‌آوری شده در قالب صدقات در راستای حل مشکلات معیشتی مددجویان، پرداخت کمک هزینه تحصیل به دانش‌آموزان نیازمند، اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان مددجو، ساخت مسکن برای مددجویان و... هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز