خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان با اشاره به دو دولت قبلی؛

16 هزار و 950 پروژه در استان زنجان به بهره برداری رسیده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۶۴

در طول هشت سال خدمت دولت نهم و دهم 16 هزار و 950 پروژه با اعتبار 34 هزار و 524 میلیارد تومان در استان زنجان به بهره برداری رسیده است.

ایلنا: استاندار زنجان گفت: در طول خدمت دولت نهم و دهم میزان صادرات استان زنجان ۲ میلیارد و ۴۹۸ میلیون تومان بود که ۲۱ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد استاندار زنجان ظهر امروز (۸ تیر) در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، تعداد مصوبات سه دور سفر ریاست جمهوری به استان زنجان را ۶۵۱ مصوبه اعلام کرد.

مقام عالی استان تعداد مصوبه‌های دور اول سفر را ۱۷۵ مصوبه با ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: مصوبات دور دوم ۱۸۸ مصوبه با ۷۶ درصد تحقق و دور سوم ۲۸۸ مصوبه با ۶۱ درصد محقق شده است.

استاندار زنجان افزود: در طول هشت سال خدمت دولت نهم و دهم ۱۶ هزار و ۹۵۰ پروژه با اعتبار ۳۴ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان در استان زنجان به بهره برداری رسیده است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه میانگین طرح‌های متوسط در هرسال ۲ هزار و ۱۱۸ طرح بوده است، خاطرنشان ساخت: در طول هشت سال خدمت دولت اعتبارات تملک دارایی استان زنجان ۱۶۴۴ میلیارد تومان یعنی هفت برابر هشت سال گذشته است.

وی تعداد طرح‌های مهر ماندگار استان زنجان را ۳۰ طرح اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ طرح عمرانی و ۸ طرح سرمایه گذاری است و امروز شاهد افتتاح ۷ طرح از این طرح‌های مهر ماندگار بودیم.

وی به مسکن مهر و تعهدات استان اشاره کرد و افزود: احداث ۸۶ هزار مسکن مهر جزء تعهدات ماست که تاکنون ۶۸ هزار و ۷۲۱ واحد تحویل مردم شده است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در طول هشت سال خدمت دولت ۶۵ کیلومتر به طول راه‌های استان زنجان اضافه شده است، ادامه داد: در مقوله مهار آب نیز در استان زنجان بیش از ۸ هزار و ۸۸۸ میلیون متر مکعب آب توسط ۱۱ سد صورت گرفته است.

وی به خدمات دولت در بحث گاز رسانی نیز اشاره کرد و گفت: تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز در این مدت به ۲۸۴ روستا رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در طول خدمت دولت نهم و دهم میزان صادرات استان زنجان ۲ میلیارد و ۴۹۸ میلیون تومان بود که ۲۱ برابر شده است.

رئوفی‌نژاد تعداد مراکز فرهنگی استان را در این مدت ۳۳۶ باب و مراکز قرآنی را ۱۱۸ باب عنوان کرد که با رشد چشمگیری نسبت به سال‌های قبل از دولت نهم و دهم روبه رو بوده است.

به گفته وی، در بحث صندوق مهر امام رضا نیز این مرکز توانسته در مقوله اشتغال ۵۸ میلیارد و ۷۳ میلیون تومان تسهیلات با اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۷۶۰ نفر و در بحث ازدواج ۱۵۹ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان تسهیلات برای ۸۱ هزار نفر ایجاد کند.

استاندار زنجان به ستاد توسعه کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵ هزا ر و ۸۹۰ طرح به بانک‌ها معرفی شده است و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی جذب شده است.

رئوفی‌نژاد تولیدات محصولات کشاوری استان در طول خدمت دولت نهم و دهم را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن با ۱۳۳ درصد رشد اعلام کرد.

مقام عالی استان آبزی پروری در استان زنجان را ۷۵۰۰ تن اعلام کرد و یادآور شد: این رقم با ۷۲ درصد رشد نسبت به سال‌های قبل از خدمت دولت همراه است.

وی آبیاری تحت فشار در استان را ۳۳ هزار هکتار با ۳۹۳ درصد رشد و ضریب مکانیزاسیون را ۱. ۵۶ درصد با ۱۴۰ درصد افزایش اعلام کرد.

به گفته رئوفی‌نژاد سرانه ورزشی در استان زنجان به ۷۰ ساتنی متر در سال ۹۱ رسیده است که با اجرای طرح‌های ورزشی به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

استاندار زنجان به اشتغال بانوان و تخصیص ۳۵ هکتار زمین برای مجتمع‌های تولیدی بانوان اشاره کرد و افزود: در بحث کشاورزی نیز مقرر شده است ۳۲ هکتار شهرک کشاورزی به بانوان اختصاص یابد.

وی به اختصاص یک هزار هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی در زنجان اشاره کرد وافزود: پالایشگاه نفت زنجان که از مصوبات دور دوم سفر بود به زودی کلنگ زنی می‌شود.

استاندار زنجان در پایان خواستار ارتقاء چهار شهر استان زنجان به شهرستان شد و افزود: مراحل قانونی این طرح طی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز