خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان خبرداد:

تدوین تاریخ شهر و شهرداران زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۰

شهردار زنجان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر گفت: 62درصد بودجه شهردرای زنجان به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شده است.

زنجان: شهردار زنجان گفت: پروژه غیر همسطح سید الشهداء زنجان دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حبیب یگانه، شهردار زنجان دیروز در حاشیه برگزار ی چهارمین نمایشگاه گل و گیاه زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارش از عناوین طرح‌ها وپروژه‌های عمران شهری زنجان گفت: 191میلیارد و یکصدمیلیون تومان اختصاص به این طرح‌ها یافته است که از این میزان 21درصد بودجه برای طرح تملک اراضی و املاک تخصیص پیدا می‌کند، که از جمله برنامه ریزی توسعه شهری است.

شهردار زنجان، با اشاره به اجرای پروژه ها و برنامه هدایت و دفع آب‌های سطحی زنجان، برنامه حمل ونقل و بهبود عبور و مرور شهری، ‌برنامه ایجاد تاسیسات حفاظتی در شهر، برنامه بهبود محیط شهری، برنامه ایجاد اماکن و فضاهای فرهنگی، ورزشی و توریستی، برنامه ایجاد سایر تاسیسات وتسهیلات شهری، برنامه ایجاد تاسیسات درآمد زا و برنامه هزینه پیش بینی نشده و دیون عمران گفت:‌ اجرای این برنامه‌ها با مجموع 891میلیارد و680 میلیون تومان خواهد بود.

یگانه با بیان اینکه عملیات پروژه غیر همسطح و پل سید الشهداء در حال اجراست افزود: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 65درصدی است.

وی در ادامه با اشاره به تعریض پل راه آهن در این زمینه افزود: این عملیات نیز با میزان پیشرفت 60درصدی در حال اجراست.

یگانه اجرای پروژه بلوار ولایت و طرح توسعه زینبیه را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: برای تملک اراضی 64میلیارد تومان شهرداری از منابع داخلی در این زمینه هزینه شده است و59میلیارد تومان از طریق استانداری تزریق منابع شده و سهم وزات راه وشهرسازی نیز 35میلیارد ریال عنوان کرد که تا به امروز این مبلغ به شهرداری پرداخت نشده است.

شهردار زنجان در بخشی از سخنان خود به اجرای عملیات دو بانده جاده بیجار اشاره وخاطر نشان کرد: که این پروژه از اول تیر ماه در حال اجراست.

وی احداث فاز دوم پارک بانوان زنجان را در حال پیشرفت 50 درصدر در زمینی به مساحت 1800مترمربعی عنوان کرد و افزود: امیدواریم در فصل کاری سال جاری شاهد بهره بردرای پارک بانوان و گرمخانه زنجان باشیم.

یگانه در زمینه اصلاح نقاط حادثه خیز زنجان نیز گفت: از جمله این نقاط حادثه خیز می‌توان به تقاطع ملا صدرا و گلشهر اشاره کرد که به‌زودی با همکاری دستگاهای مرتبط اصلاح می شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه در زمینه توسعه فضاهای سبز در زنجان شاهد اقدامات مطلوب بودیم افزود:‌ پارک محله های مختلف به زودی به بهره بردرای می رسد.

وی در ادامه خبر از نصب تندیس شیخ اشراق در میدان اشراق و رونمایی از نماد کبریت سه ستاره زنجان برای هویت بخشی به صنعت شهر در زنجان داد و گفت: این اقدامات در جهت خدمات عمران شهری بزودی به بهره برداری می رسد.

یگانه با اشاره به تولید آسفال قابل توجه در زنجان گفت: لکه گیری وجدولگذاری نیز از جمله کارها واقدامات مطلوب شهرداری بوده است.

شهردار زنجان پروژه های در دست احداث را در 115نقطه شهر عنوان کرد وگفت:‌ بیش از 280 پروژه مختلف در زنجان در حال اجراست.

همچنین یگانه با اشاره به ساماندهی آرامستانهای زنجان گفت: درصدد یکسان سازی سطح قبور اموات ودر گذشتگان برای سهولت رفت و آمد شهروندان و نیز مهیا کردن زمینه تدفین اموات در بهشت زهرا ی زنجان خواهیم بود.

یگانه در پایان خبر از طرح جامع اطلس گردشگری زنجان داد و یاد آور شد: شهرداری زنجان در صدد تدوین تاریخ شهر وشهرداران زنجان است که سند مهم در این راستا برای زنجان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز