خبرگزاری کار ایران

بیانیه بسیج اساتید مرکز زنجان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۷۴

یادآوری رشادت‌ها و فداكاری‌های شهدا و دانشمندان مطرح می‌تواند در معرفی الگوی جامعه به ویژه نسل جوان و زنده نگه داشتن مفاخر ارزشی، اسلامی، برای مقابله با تهاجم فرهنگی نقش به سزایی داشته باشد.

 ایلنا: نقش اساتید بسیجی در جنگ نرم فراتر از ایفای نقش در جنگ سخت است، از آنجاکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: اساتید فرماندهان جنگ نرم‌اند.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسئول روابط عمومی مرکز بسیج اساتید زنجان، سازمان بسیج اساتید زنجان به مناسبت 30خرداد روز بسیج بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«این پیشنهادی هم که درباره‌ی نامگذاری روز شهادت شهید چمران به نام روز "بسیج اساتید" ذکر شد، به نظرم پیشنهاد معنی‌دار و پرمغزی است.» مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

تاریخ اسلام ایران سرشار از سلحشوری‌های شعور دانشمندان مسلمان است، از همراهی حضرت سلمان(رضی الله) با حضرت محمد(ص) تا شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و امتداد خط ولایت توسط شهید دکتر مرتضی مطهری و تا كشیدن بیرق پیام انقلاب بر دوش شهید دکتر مجید شهریاری، با تشكیل و دفاع از حریم وطن برای جور مستکبرین تا نسل حاضر كه مشق «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» ست.

نقش اساتید بسیجی و حضور فعال آنان همواره در صحنه‌ی گوناگون انقلاب اسلامی تعیین كننده بوده است، چه آن زمان که به پاسداری از كیان این مرز و بوم به خیابان‌ها ریختند و در مقابله با گلوله‌های دژخیمان در صف اول قرار گرفتند و چه زمانی كه هجوم بی‌رحمانه عراق بر شهرها، جان خویش را فدا نمودند تا آنجا که علمشان را با عملشان یکی کردند.

نقش اساتید بسیجی در جنگ نرم فراتر از ایفای نقش در جنگ سخت است، از آنجاکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: اساتید فرماندهان جنگ نرم‌اند.

اساسا حضور مقتدرانه اساتید در صحنه‌های دفاع از انقلاب و دانش مطرح‌شان متأثر از نقش ارزشمند شهدای دفاع مقدس است، در این برهه‌ی حساس انقلاب بر ما فرض است كه با یادبود رشادت‌ها و فداكاری‌های این شهدای دانشمند نمایی هرچند مختصر و كوتاه از زندگی ایثار آنان را بر جامعه بنماییم، یادآوری رشادت‌ها و فداكاری‌های شهدا و دانشمندان مطرح می‌تواند در معرفی الگوی جامعه به ویژه نسل جوان و زنده نگه داشتن مفاخر ارزشی، اسلامی، برای مقابله با تهاجم فرهنگی نقش به سزایی داشته باشد.

ما خواستار فراگیر نمودن فرهنگ ایثارگری و ارزش‌های دفاع مقدس در فضای عمومی كشور به ویژه در عرصه‌های حضور نسل بالنده و جوان هستیم و از مسئولان می‌خواهیم تا فرهنگ دفاع مقدس را بر عرصه خدمت‌رسانی و كمك به گروه‌های مردمی در سازندگی و توسعه و پیشرفت، نهادینه كنند تا نسل‌های حال و آینده با غرور و افتخار راه پرپیچ و خم انقلاب را با گام‌های استوار طی نمایند.

در پایان وحدت نیروهای انقلابی حول محور ولایت مطلقه‌ی فقیه كه اساسی‌ترین رمز پیروزی انقلاب بوده و هست را خواهانیم و تجدید بیعت با آرمان‌های والای انقلاب، شهدا، امام شهدا و امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) عزیز اعلام می‌داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز