خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

فضای سبز یکی از شاخص های مهم در عمران شهری است

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۶

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت فضای سبز گفت: فضای سبز یکی از شاخص های مهم و اصلی در عمران شهری محسوب می شود.

زنجان – ایلنا: استاندار زنجان گفت: سلامت و شادابی شهروندان در گرو فضای سبز کافی در سطح شهرهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان در مراسم درختکاری در مصلی زنجان سرانه فضای سبز را یکی از شاخص های مهم در حوزه وظایف شهرداران عنوان کرد و گفت: این مقوله از مولفه های بسیار مهم در عمران شهری محسوب می شود.

مقام عالی استان توجه و رسیدگی به فضای سبز را یکی از وظایف مهم شهرداران عنوان کرد و یادآور شد: فضای سبز نماد و شاخص ارزشمند و اثرگذار در توسعه شهرها می باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز در شهرها یکی از عوامل جذب مسافران و گردشگران است، خاطرنشان ساخت: طبیعت انسان موجب می شود تا در فضای سبز طراوات و نشاط را احساس کند.

رئوفی نژاد با اشاره به اینکه شهروندان از مناطقی که دارای فضای سبز بیشتری است استقبال می کنند، افزود: روی آوردن به گل های مصنوعی و گرم شدن بازار این نوع محصولات به جهت خلاء ای است که در اثر نبود فضای سبز کافی ایجاد شده است.

وی فضای سبز را یکی از شاخص های طبیعت گردی عنوان کرد و یادآور شد: سلامت و شادابی شهروندان در گرو فضای سبز کافی در سطح شهرهاست.

استاندار زنجان به سرانه فضای سبز در شهرها و حقوق شهروندان در این زمینه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تنها ایجاد فضای سبز کافی نیست بلکه باید در نگهداری و حراست از این فضا نیز تلاش شود.

به گفته رئوفی نژاد سرانه فضای سبز در استان زنجان و طی چند سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بود که در قالب عمران شهری به آن توجه شده است.

در ادامه این مراسم شهردار زنجان نیز از کاشت 530 هزار نهال در سطح استان در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: در طول این هفته برنامه های مناسبی از سوی شهرداری زنجان برگزار خواهد شد.

یگانه با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه شهرداری ها موظف هستند هر سال یک مترمربع بر سرانه فضای سبز اضافه کنند، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در استان زنجان 9.8 مترمربع است که در سال آینده نیز 2.2 مترمربع به آن افزوده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز