خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان:

همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده‌ها شعار امسال جشن نیکوکاری است

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۸

کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در قالب این جشن در کمترین زمان ممکن به دست می‌رسد.

زنجان ـ ایلنا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: قبل از آغاز جشن نیازمندان شناسایی و نیازهای خانواده‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو با بیان مطلب فوق از همکاری مردم استان زنجان در راستای مشارکت در طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه در حال حاضر در هفته احسان و نیکوکاری و همچنین سالروز تاسیس کمیته امداد توسط بنیان‌گذار کبیر انقلاب قرار داریم و با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و فرا رسیدن سال نو، جشن نیکوکاری همچون سال‌های گذشته جهت کمک به خانواده‌های نیازمند در استان زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه به تاکیدات صورت گرفته در دین اسلام در بحث کمک به خانواده‌های نیازمند اشاره داشت و گفت: در یکی از آیه‌های سوره بقره که در خصوص کمک به هم‌نوعان است،‌آمده است" ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از آنچه به شما روزی کردیم انفاق کنید، پیش از آنکه روزی فرا رسد که در آن خرید و فروشی است و نه دوستی و نه شفاعتی و کافران خود ستمگرند".

وی با بیان اینکه انفاق یک طرح عملی برای ارتقای سطح زندگی محرومان با بهره‌برداری از امکاناتی است که خدای متعال در اختیار انسان‌ها قرار داده است، افزود: انفاق پیام دین برای بنیان یک جامعه سالم و یک آزمون دشوار برای اثبات ایمان انسان‌ها و نشانه عبودیت و بندگی است.

حسنلو در ادامه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان طی روزهای 16، 17 و 18 اسفند به ترتیب در مدارس، معابر و میادین و آموزشگاه‌های استان و همچنین مصلی‌های برگزاری نماز جمعه اظهار کرد: معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی استان جهت تسهیل در کمک مردم به نیازمندان اقدامات مختلفی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه شماره حساب 0108640426007 کمیته امداد نزد بانک کلی جهت واریز کمک‌ها و وجوهات نقدی مردم استان به خانواده‌های نیازمندان اختصاص یافته است، گفت: همچنین در این روزها تعدادی از صندوق‌های صدقه در معابر و میادین پرتردد نیز جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص پیدا می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به توزیع پاکت‌های مخصوص نیکوکاری در بین اصناف، سازمانها، ادارات و شرکت‌های استان افزود: همچنین امسال تعدادی از مساجد منتخب استان نیز پایگاه جشن نیکوکاری جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد در تلاش است، کمک‌های مردمی را در کمترین زمان ممکن به دست خانواده‌های نیازمند برساند، گفت: قبل از آغاز جشن نیازمندان شناسایی و نیازهای خانواده‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

حسنلو در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی امدادگران در خانه انفاق جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز اشاره داشت و گفت: همچنین امسال جشن گلریزان به منظور آزاد سازی زندانیان نیازمند و جرائم غیر عمد نیز برگزار می‌شود و مردم خیر استان می‌توانند با مراجعه به این مرکز کمک‌های خود را جهت آزاد سازی این زندانیان تحویل دهند.

وی در پایان ضمن امیدواری از حضور پرشور و باشکوه مردم در جشن نیکوکاری گفت: فقیر پیک خداوند است، حالا پیک باید به سوی ما بیاید یا ما باید به سوی پیک برویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز