خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عموی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

هم‌اندیشی چالش‌های توسعه پایدار استان زنجان برگزار شد

کد خبر : ۴۵۷۵۶

مسئول روابط عموی اداره کل راه وشهرسازی استان زنجان با اشاره به برگزاری اولین همایش هم اندیشی چالش های توسعه پایدار شهری استان گفت: بررسی چالش ها ی توسعه شهری در استان دارایی نقش اساسی است.

زنجان ـ ایلنا: مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:‌ هدف از برگزاری این نشست را بررسی مهم ترین چالش های توسعه شهری در استان و همفكری و هم افزایی دانش در توسعه شهرهاست.

به گزارش ایلنا از زنجان اولین نشست هم اندیشی شهرسازی و معماری استان جهت بررسی چالش ها و سناریوهای توسعه پایدار در شهرهای استان زنجان با حضور مدیران و كارشناسان حوزه شهرسازی و معماری، مدیران شهرستان های تابعه وبرخی اساتید دانشگاه های استان برگزار شد.

در این نشست مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان، هدف از برگزاری این نشست را بررسی مهم ترین چالش های توسعه شهری در استان و همفكری و هم افزایی دانش در توسعه شهرها عنوان كرد وگفت: آشنا نبودن برخی از شهرداری های شهر های كوچك با روند جلسات كمسیون ماده 5 موجب سردرگمی و رفت و آمد ارباب رجوع بین شهرداری ها و شهرسازی شده است.

عباسعلی فلاح افزود: متأسفانه این عدم آگاهی ها موجب بروز مشكلات متعدد هم برای مردم و هم برای شهرداران شده است كه باید مورد توجه و دقت نظر بیشتری قرار بگیرد.

وی با اشاره به وجود 1200 شهر در كشور و افزایش جمعیت شهری و گرایش به شهرنشینی تصریح كرد: توسعه شهر ها باید براساس طرح های جامع و تفصیلی پیش برود تا از بی نظمی و تخلفات شهری جلوگیری به عمل آید.

فلاح یادآور شد: در بهترین شرایط بیش از 25 درصد طرح های جامع در سطح استان عملی نشده است كه باید بررسی نمود آیا طرح های جامع شهری منطبق با وضع موجود و واقعیات جامعه نبوده است؟ ویا در روند اجرای این طرح ها مشكل وجود دارد؟

وی در ادامه با اشاره به قانون منع فروش و واگذاری اراضی در شهرها گفت: این قانون یكی از موارد بسیار مهم و حساسی است كه بعضاً مورد توجه قرار نگرفته و با تشكیل پرونده در شهرداری ها موجب مشكلات بتعدد می شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان، در پایان سخنان خود دخیل بودن تعداد زیاد دستگاه های اجرایی در شهرسازی را نیز یكی دیگر از مشكلات اساسی شهرسازی عنوان كرد.

در پایان این نشست مدیران، اساتید و كارشناسان به بحث و تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص موضوع نشست پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز