خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد؛

تهیه نقشه کشاورزی از 800 هزار هکتار اراضی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۹۱

مدیر جهاد کشاورزی استان زنجان از تهیه نفشه کشاورزی اراضی استان زنجان به مساحت 800 هزار هکتار تا 15 ماه آینده خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون 70 هزار هکتار از اراضی در سال جاری مساحی شده است.

محمد رضا نهاوندی پور مدیر جهاد کشاورزی استان زنجان به خبرنگار ایلنا گفت: تهیه نقشه دقیق و مساحی از اراضی استان یکی از طرح های ابتکاری است که در استان زنجان اجرا می شود.

وی یکپارچه سازی اراضی، اصلاح الگوی کشت، حفظ منابع طبیعی و کنترل مراتع را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح برای اولین بار در خاورمیانه و در استان زنجان پیگیری می شود و نظیری ندارد.

نهاوندی پور به استفاده از 42 دستگاه جی پی اس با خطای کمتر از 20 سانتی متر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون 70 هزار هکتار از اراضی در سال جاری مساحی شده است.

به گفته وی در زمینه تداخل نقشه تهیه شده از اراضی کشاورزان با نقشه منابع طبیعی در صورت شهادت اهالی روستا مبنی بر اینکه کشاورز به مدت 30 سال در زمین مورد نظر کشت کرده باشد با تصویب کمیته سه نفره زمین به کشاورز تسلیم می شود.

این مقام مسئول به کسب جایگاه دوم استان در کشور در بحث توسعه مکانیزاسیون با ورود 600 دستگاه اشاره کرد و یادآور شد: ضریب مکانیزاسیون استان زنجان از ضریب کشوری بالاتر است.

نهاوندی پور به پورتال جامع سیستم های کاربردی در این زمینه اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه مساحی اراضی، پاسخ به استعلام منابع طبیعی و مکانیزاسیون در این پورتال گنجانده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 70 هزار هکتار مساحی شده است، اظهار داشت: این مساحت در مدت 3566 روز کار انجام شده است و طی 15 ماه آینده 800 هزار هکتار از اراضی مساحی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از مشکلات و اختلافات کشاورزان با داشتن یک سند ثبتی دقیق مرتفع می شود، ادامه داد: متاسفانه در تهیه نقشه اراضی با مشکلاتی از جمله عدم استقبال کشاورزان روبه رو هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز