خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

تکامل شخصیت افراد در دست مادران است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه هم اندیشی سیاستگذاری برنامه های روز دختر که با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد گفت: تکامل شخصیت افراد در دست مادران است.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه هم اندیشی سیاستگذاری برنامه های روز دختر که با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد گفت: تکامل شخصیت افراد در دست مادران است.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی دشتکی امروز با اعلام این مطلب افزود: همه نهادهای فرهنگی و به خصوص خانواده ها و دستگاههای آموزشی در تربیت افراد سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه باید الگوهایمان را از قرآن و ائمه اطهار (ع) بگیریم افزود: خدا در قرآن به معرفی سه زن در شکل گیری شخصیت حضرت موسی(ع) اشاره می کند که از جمله آنها مادر و خواهر حضرت موسی (ع) و آسیه همسر فرعون است.

وی اظهار داشت: ما هر چقدر برای تربیت افراد وقت صرف کنیم باز کم است.

وی با بیان اینکه قرآن و سیره اهل بیت(ع) باید در زندگی مدنظر باشد گفت: امروز در عصر حساسی به سر می بریم و دشمن با توان تمام به مقابله با ما آمده است و تلاش دارد هویت های اصیل ما را زیر سوال ببرد و لذا باید با برنامه های فرهنگی تمام توطئه های آنان را نقش برآب کرد و با تربیت نسلی برومند و تقویت بنیان خانواده دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه امروز انتظار و مهدویت مورد نیاز جامعه است تصریح کرد: تربیت افراد جامعه باید متناسب با موضوع انتظار باشد، چرا که آینده از آن منتظران است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در داستان حضرت موسی(ع) الگوسازی به صورت جدی مطرح است و نقش تربیتی بانوان در تربیت جامعه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انسان باید ظرفیتهای لازم را داشته باشد، افزود: اگر حضرت موسی(ع) به آن درجه پیامبری رسید به دلیل برخورداری از ظرفیت لازم بود و ظرفیت لازم قبل از حضرت موسی در مادر حضرت موسی (ع) بوجود آمده بود و به وی وحی و القاء می شود که حضرت موسی (ع) را چگونه مادرش شیر بدهد و مادران جامعه اسلامی نیز باید به درجه ای برسند که بتوانند به راحتی باخدا ارتباط برقرار کنند و تربیت در جامعه ما باید شجاعت محور و یقین محور باشد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه باید در نظام آموزشی کشور تحول عظیمی بوجود آید یادآور شد: باید ظرفیت جامعه را در امور دینی بالا برد و به اصول تربیتی توجه جدی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز