خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور؛

مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری های کلیوی در زنجان احداث می شود

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از احداث مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری های کلیوی در زنجان خبر داد.

زنجان ـ‌ایلنا: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از احداث مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری های کلیوی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بزرگ دولت مهر در جمع خبرنگاران، گفت: این مرکز برای اولین بار در کشور در راستای ارائه آموزش‌ های لازم به بیمارانی که زمینه ورود به بیماری ‌های کلیوی از جمله دیالیز را دارند ایجاد می ‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز برای اولین بار در کشور در 4 طبقه و به مساحت4 هزار متر مربع و با اعتبار 3 میلیارد تومان با هدف ارائه خدمات به بیماران کلیوی، دیابتی و فشار خون و سایر بیماری ها با حمایت ها و کمک های مردمی در زنجان احداث می شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از تحت پوشش بودن 1000 نفر از بیماران کلیوی استان زنجان در این مرکز خبر داد و افزود: مهمترین اولویت انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آموزش و پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه بیماران کلیوی از دهه 80 به بعد افزایش یافته است، افزود: اغلب بیماری های کلیوی به دلایل کم تحرکی، رژیم نا مناسب غذایی و بیماری های دیابت و فشار خون بوجود می آید.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماری های کلیوی استان زنجان یادآور شد: با توجه به اینکه بیماری های کلیوی در استان زنجان نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است، به همین دلیل رویکرد اصلی این انجمن بحث آموزش و پیشگری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 250 بیمار دیالیزی در 7 مرکز استان زنجان خدمات دریافت می کنند، ابراز کرد: 270 بیمار در استان شناسایی شده و تحت مراقبت هستند.

طهماسبی از بهبود 500 بیمار پیوند کلیه در استان زنجان خبر داد و خاطر نشان کرد: راه‌اندازی بخش‌های دیالیزی در مراکز شهرستان ‌ها، مشکل بیماران دیالیزی برای مراجعه به مرکز استان را حل کرده است.

وی تعداد بیماران کلیوی را در سطح کشور 75 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: 23 هزار نفر از مجموع این بیماران دیالیز می ‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز