خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

مطالعه کتاب بهترین معلم نویسندگان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۱

نویسنده کتاب "دا" با اشاره به افزایش ظرفیتهای ذهنی برای نشان دان موضوع، گستردگی و عمیق موضوع، واژه و مفاهیم تاثیر گذار در مخاطب گفت: مطالعه یکی از مهمترین ابزارهای موفقیت در این زمینه برای نویسنده است.

زنجان ـ ایلنا: نویسنده تاثیر گذار دفاع مقدس گفت: سرمایه های عظیم در این فرهنگ نهفته است که می طلبد با جمع آوری قالب ها در حوزه مستند نگاری وارد این بحث شویم.

سیده اعظم حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مرکز حوزه هنری استان زنجان  که به منظور نشست صمیمی با  نویسندگان  و خبرنگاران  زنجان تشکیل شده بود گفت: یکی از ابزارهای ورود به حوزه مستند نگاری در موضوعات دفاع مقدس استفاده از تجارب دیگران وشیوه های نویسنده گی ومستنندات آنها برای نوشتن در این زمینه است.

"دا" در زبانهای مختلف دارای معانی مختلف است ودر زبان کردی، لری و دهلرانی "دا" یعنی مادر

حسینی نویسنده کتاب دا با اشاره به انتخاب نام "دا" برای نام این کتاب قطور وپر محتوا گفت: "دا" در زبانهای مختلف دارای معانی مختلف است ودر زبان کردی، لری ودهلرانی "دا" یعنی مادر که در این کتاب نقل وقایع بیشتر از طریق مادر بیان می شود که واقعیاتی است از زبان مادری که این واقعیات را به چشم دیده است.

وی کمبود مدرسین و معلمین در راستای مستند نگاری را مهم ارزیابی کرد و گفت: مطالعه آثار برجسته در این زمینه می تواند بسیار مفید فایده باشد.

حسینی در این زمینه لایه های زیرین و جزئی پردازی را مهم ارزیابی کرد و افزود: طراحی ظرف برای قالب بندی موضوع در این کار مهم است.

نویسنده پر تیراژترین رمان واقعیات ایران در دوران 8سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی این کتاب را بدور از تخیلات عنوان و در ادامه گفت: مطالعه کتب در این زمینه به افراد تازه کار علاقمند به نویسنده کمک خواهد کرد به بزرگترین معلم و مدرس در این زمینه دستیابی داشته باشند.

وی در این زمینه افزود: من برای نوشتن این کتاب بعنوان معلم در جامعه به هیچ کس مراجعه نکردم.

کتاب "دا" به هیچ کتاب و کاری شبیه نیست،فقط شبیه خودش است وبس

حسینی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بی نظیری این کتاب تصریح کرد: این کتاب به هیچ کتاب وکاری شبیه نیست،فقط شبیه خودش است وبس.

نویسنده کتاب "دا" با بیان اینکه این کتاب با صبوری در نثر ومفاهیم نگاری بیشتر شبیه یک مصاحبه است افزود: این کتاب 150 بار به چاپ رسیده است.

وی با اشاه به ترجمه این کتاب به زبانهای مختلف ایرانی و واصلی در دنیا افزود: کتاب "دا" از اردیبهشت سال 87 عرصه بازار شده است که بسیار مورد استقبال بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه کارهای تولیدی این کار از طرف صدا وسیما در دستور کار برای مستند سازی است افزود: گفتگوها ونوشته های این کار کاملا مستند است.

وی عمده ترین تفاوت این کتاب را با رمانها در طول تاریخ در واقعی بودن این کتاب وخالی بودن از عناصر خیالی کتاب "دا " برعکس کتب رمان های تخیلی عنوان کرد.

مهمترین عامل جذابیت کتاب"دا" در بیان واقعیت های بدور تخیل است

نویسنده کتاب"دا " مهمترین جذابیت این کتاب را در بیان واقعیت ها بیان کرد وافزود: این عنصر بیش از هر عنصر دیگر موجب جذابیت وکشش خواننده و مخاطب در این کتاب می شود.

وی در ادامه با اشاره به پنهان ماندن پتانسیلهای حوزه مستند نگاری در ایران افزود: با وجود تمامی تنگنا ها به طور نسبی شاهد موفقیها در این زمینه هستیم.

وی در توصیف محتوی کتاب "داد" گفت: کتاب از کودکی فردی که بنا به دلایلی از بصره به خرمشهر آمده شروع می شود که در ایران با وقوع جنگ تحمیلی 17 ساله است وبر اساس احساس وطیفه برای دفاع از کشور خود کارهای گوناگون در نقشهای مختلف بنا به مختضیات وشرایط خاص آن زمان در شهر انجام می دهد ودر آخر نیز با مواجه با ترکش دشمن از صحنه خارج ودر پشت جبهه و در صحنه های دیگر انجام وظیفه می کند.

حسینی با بیان اینکه برخی از کاراکترهای در متن کتاب همراهان و مدافعین است گفت: تاثیر صداقت در این کتاب مهمترین عنصر به پیش برنده و جذب مخاظب برای ادامه خواندن در این کتاب نقش اساسی دارند.

نوشتن کتاب دا هفت سال زمان برد

وی با بیان اینکه 7سال زمان برای نوشتن این کتاب گذاشته شده است تصریح کرد: اختصاص این زمان برای نوشتن این کتاب برای به مرز خوانده شدن است.

حسینی در بخش از سخنان خود با بیان اینکه مخاطب تمامی جوابهای سوالات خود را به مرور با خواندن این کتاب می یابد گفت: یکرنگی و صداقت قابل توجه این کتاب باعث ماندگاری واقعیات این کتاب در اذهان است.

وی انتخاب موضوع و مفاهیم ارزنده،کلمات و، واژه ها به مرز دیدن تصاویر ملموس با خواندن این کتاب در مخاطب عنوان می کند و می گوید کتاب 814صفحه ای با موضوع متنوع ماجرای یکی از پدیدآورنده گان است.

یکرنگی و صداقت از مختصات کتاب "دا"

وی تکنیک ها و انرژی لازم و اهتمام ناشر وع وامل گوناگون را باعث موفقیت در کارها می داند.

نویسنده کتاب "دا" با بیان اینکه در این موضوع باید عوامل متعدد را موثر ارزیابی کرد و افزود: بیشترین تبلیغات این کتاب برای استقبال تبلیغات زبانی بوده است تا عوامل دیگر تبلیغی برای استقبال و خواندن این کتاب.

وی با اشاره به اینکه هر اثری باید خودش دارای توانمندی برای ماندگاری داشته باشد که نشان دهنده قابلیت فرهنگی آن اثر است را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

حسینی نویسنده کتاب دوران دفاع مقدس " دا"در پایان کتاب را بعنوان بهترین هدیه برای دوستان و آشنایان دانست و گفت: امروز بهترین هدیه و معلم برای افراد جامعه کتاب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز