خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

دغدغه اصلی امروز برای صادرات نوسانات قیمت ارز است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۴

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه صادرات پایدار گفت: در سالهای اخیر بی توجهی به پژوهش در امر توسعه صادرات پایدار شده است.

زنجان ـ‌ ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، گفت:‌ 90درصد صادرات استان زنجان فقط به 25 نفر از صادرکنندگان استان تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،‌ غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان شامگاه دیروز در مراسم روز ملی صادرات استان زنجان در جمع مسئولان و صادر کنندگان وفعالان بخش تولیدی و صادرات بها دادن به بخش تحقیق و پژوهش، افزایش کیفیت محصولات، فرصت ایجاد و رقابت پذیری، ایجاد ارزش افزوده را در این زمینه مهم برشمرد و گفت: بکارگیری شیوه‌های نوین صارداتی با استفاده از فناوری های نوین صادراتی چیزی است که در این راستا مورد نیاز است.

جمیلی در ادامه با بیان اینکه تجارت الکترونیکی در این زمینه را ضروری دانست و گفت: دغدغه و دل مشغولی اصلی امروز در بخش صادرات بحث نوسانات قیمت ارز است.

وی در این زمینه تصمیم پایدار برای نرخ ارز و پرهیز از هرگونه اعمال غیر ضروری را برای صادر کنندگان مهم عنوان کرد و افزود: نوسانات نرخ ارز بیشتر از هرکس متوجه صادر کنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی در این راستا دولت را بعنوان تامین کننده ارز در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: آنچه که خواسته اصلی صادر کنندگان است باید مد نظر باشد.

این مقام مسئول و فعال اقتصادی در استان زنجان ایجاد روابط بین صادر کنندگان و واردکنندگان را مهم ارزیابی کرد و گفت: با ایجاد تعادل و تعامل در این زمینه شاهد تسهیلات در این زمینه خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در بخشی از سخنان خود گفت: لازمه مدیریت بازار ارز کنترل واردات است، نه اعمال فشار بر صادرکنندگان.

وی اخذ مالیات را برای در آمدهای صادرات و صادراتی را ممنوع دانست و گفت: بازار امروز محصولات نیازمند بازگشت اعتماد است.

جمیلی تصمیمات ناگهانی را موجب بی اعتمادی در بازار به جهت توسعه تولید، عرضه، وتوزیع دانست وگفت:‌ فرهنگسازی در این زمینه مهم و اساسی است.

وی از جمله مشوقات را در این زمینه را جوایز صادراتی برشمرد و افزود: در سالهای اخیر این جوایز به فراموشی سپرده شده است و برقرار تعامل دوباره را در این زمینه بسیار داری اهمیت و ضروری ارزیابی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات در استان زنجان تصریح کرد: این روند از روند افزایش در سالهای اخیر رویکرد کاهشی داشته و در این میان در استان زنجان 90 درصد صادرات استان مختص 25 نفر از صادر کنندگان بوده است و 95درصد صادرات را به 11قلم جنس از کالاهای خاص را دارای وضعیت نسبی در استان عنوان کرد.

فعال اقتصادی زنجان 5درصد کالاها را به 36درصد اقلام کالاهای دیگر برشمرد و افزود: از میان مجموعه کشورهای دنیا فقط 10کشور همجوار ایران از جمله کشورهای عمده محل صادرات استان هستند.

جمیلی با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صادرات وتجلیل از صادر کنندگان برتر در استان زنجان گفت: این روز و برگزاری این مراسم در زنجان پیوند و عامل تعامل برای این بخش است که می‌تواند در این زمینه دارای ارزش واهمیت باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه 75درصد صادرات 6ماهه نخست سالجاری اختصاص به مواد معدنی سرب و روی دارد افزود: بخشی از این در آمد و سود ناشی از افزایش قیمت این مواد اولیه به ورزش استان اختصاص خواهد داشت.

در پایان این مراسم که با حضور مدیر کل توسعه اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکایی با حضور مسئولان و مقامات استانی برگزار شد از شرکتهای صنایع خالص سازان روی،کالسمین، سیمند کابل ابهر، شرکت ملی سرب وروی، زرین معدن آسیا، شیر پاستوریزه پگاه زنجان، ایران ترانسفو، ‌فرزام تجارت، نخ تایر صبا، مواد معدنی کیمیای زنجان گستران، صدرا تجارت اشراق زنجان، منتخبین صادرکننده استان همچنین از خادمین صادرات استان و ورزشکاران و مدال آوران ملی استان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز