خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

توزیع اعتبارات فرهنگی و هنری در زنجان كافی نیست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با بهره برداری از هنرستان های هنرهای تجسمی و سالن نمایش، 20 هزار مترمربع به فضای فرهنگی و هنری استان زنجان اضافه می‌شود.

زنجان ـ‌ ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با بهره برداری از هنرستان های هنرهای تجسمی و سالن نمایش، 20 هزار مترمربع به فضای فرهنگی و هنری استان زنجان اضافه می شود.

علی سهندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حاشیه نمایشگاه دولت مهر به خبرنگار ایلنا گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با حضور در این نمایشگاه دستاوردهای هفت ساله دولت نهم و دهم در بخش فرهنگ و هنر را به نمایش درآورده است.

وی به تحولات عظیم بخش فرهنگی و هنری در این هفت سال اشاره کرد و افزود: این اداره حمایت از مولفین را در دو بخش چاپ کتاب و حمایت از کتب چاپ شده به انجام رسانده است.

سهندی به رویکرد فرهنگی دولت اشاره کرد و با یادآوری اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاکمی توان ایجاد تحول در حوزه فرهنگ و هنر را دارد، ادامه داد: متاسفانه توزیع اعتبارات آنچنان که شایسته باشد اتفاق نیفتاده است و همین امر موجب کندی حرکت به سمت تحول در بخش فرهنگ و هنر استان شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به حمایت های استاندار در بخش فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و ادامه داد: با بهره برداری از هنرستان های هنرهای تجسمی و سالن نمایش نیمه تمام استان که در فرهنگ سرای امام خمینی(ره) دایر است 20 هزار مترمربع به فضای فرهنگی و هنری استان اضافه می شود.

سهندی در ادامه به افزایش کیفیت در تربیت هنرمندان و اصحاب رسانه و افزایش خودباوری در هنرمندان و اهل قلم اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا پایان دولت با برنامه ریزی هایی که انجام می شود هنرمندان و اصحاب فرهنگ را به سمت فعالیت های فرهنگی سوق دهیم.

وی به ساماندهی نیروهای ستادی و ایجاد روحیه در این نیروها اشاره کرد و گفت: متاسفانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تنها اداره ای است که در منتهی غربی شهر زنجان و در یک ساختمان قدیمی واقع شده است و با توجه به قولی که استاندار زنجان مبنی بر اختصاص زمین برای احداث ساختمان جدید داده است، می توان گام موثری در ایجاد روحیه نیروهای ستادی برداشت.

سهندی در ادامه به عملکرد این اداره اشاره کرد و گفت: قبل از دولت نهم و دهم 42 کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان فعالیت می کرد که در حال حاضر این تعداد به 193 کانون رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر 6 ماه بیش از یک هزار نفر در برنامه های قرآنی وزراتخانه آزمون می دهند، ادامه داد: با تفویض اختیار اجرای فعالیت های قرآنی به شورای فرهنگ عمومی می توان قدم های موثری در ایجاد روحیه انس با قرآن کریم در سطح استان برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز