خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

1400 هیئت مذهبی در زنجان فعال است

کد خبر : ۱۲۹۹۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت یک‌هزار و 400 هیئت مذهبی در سطح استان زنجان خبر داد.

ایلنا - زنجان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:‌ در سال گذشته 95 درصد هیئات مذهبی در برنامه های عزاداری خود از شمایل استفاده نکرده اند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی دشتکی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی استان زنجان افزود: این هیئات در شکل سنتی، فصلی مناسبتی و فرهنگی فعال هستند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی به شکل شورای سیاست‌گذاری و نظارت می‌شوند، افزود: سال گذشته شورای نظارت و ارزیابی هر شهرستان طبق گزارش عملکردی که ارائه داد هیئات از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان حماسه‌محوری، قرآن و سیره‌محوری را سیاست اجرایی عزاداری‌های امسال عنوان کرد و گفت: مسجد، قرآن و روحانی محوری در برنامه‌های هیئات مذهبی مورد توجه قرارمی گیرد.

حجت‌الاسلام دشتکی با تأکید بر تقویت محتوا در عزاداری‎های محرم، یادآور شد: هیئات مذهبی با سپردن مسئولیت به جوانان، در ایجاد بصیرت در سطح جامعه اهتمام ویژه دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کانون مادحین هر شهرستان های استان تشکیل شده خاطر نشان کرد: هم اکنون 800 مداح در سطح استان شناسایی شده است و کار ساماندهی آنها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 82 درصد برنامه های عزاداری در مساجد 9 درصد در حسینیه ها و 7 درصد در تکایا و 2 درصد در منازل انجام شده اظهار داشت: حدود 67 درصد هیئات مذهبی در سال گذشته برنامه های عزاداری خود از وجود سخنران بهره برده اند و در هیئات مذهبی حدود 27 درصد نیز از کلاسهای قرآن استفاده کرده اند و در 66 درصد هیئات مذهبی نیز مراسم ادعیه و زیارت برگزار شده است.

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: در سال گذشته 95 درصد هیئات مذهبی در برنامه های عزاداری خود از شمایل استفاده نکرده اند.

در ادامه این برنامه نماینده اداره کل اطلاعات استان نیز گفت: برنامه های هیئات مذهبی نباید رنگ و بوی دولتی به خود بگیرد و این امر می تواند از حضور افراد در این هیئات بکاهد و باید تلاش شود تا برنامه های عزاداری توسط خود مردم اداره شود.

صداقت در ادامه اظهار داشت: استان زنجان کمترین آسیب ها را در برنامه های عزاداری دارد و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی نقش مهمی در کاهش این آسیب ها داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: باید امسال در عزاداریها توجه ویژه به بیداری اسلامی شود و مداحان و شاعران نیز باید در اشعار خود به این موضوع بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز