خبرگزاری کار ایران

خیران زنجانی از مناطق زلزله‌زده بازدید می‎کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: خیران زنجانی از مناطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی بازدید می‌کنند.

ایلنا - زنجان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبر از همایش خیران برای اقدامات ضروری در خصوص زلزله زدگان آذربایجان شرقی داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو اظهار کرد: 44 نفر از خیران زنجانی به منظور حضور در همایش خیران که در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، در این استان حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همایش خیران از سوی کمیته امداد در آذربایجان شرقیبرگزار می‌شود، اضافه کرد: در این همایش خیران از سراسر کشور حضور پیدا کرده و نسبت به اعلام تعهد خود برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اقدام می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه از 44 نفر خیر اعزامی از سوی استان زنجان 50 درصد زن و50 درصد مرد هستند، اضافه کرد: این تعداد خیر به عنوان نمایندگان تشکل‌های موجود در استان، موسسات عام‌المنفعه و خیران فعال در استان در این همایش حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کاروان اعزامی ضمن حضور در همایش خیران از مناطق زلزله‌زده بازدید می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان زنجان به عنوان استان معین در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی انتخاب شده است، مسئولیت ساخت 110 واحد مسکونی زلزله‌زده به کمیته امداد استان زنجان واگذار شده است.

حسنلو در ادامه با اشاره به نحوه ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی در مناطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی افزود: قسمتی از هزینه ساخت این تعداد واحد از سوی کمک‌های مردمی و خیران با سرانه هر واحد 20 میلیون ریال تامین و بخش دیگر نیز از سوی دولت هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان همواره در کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان پیشرو و پیشقدم بوده‌اند، اضافه کرد: تا کنون مردم نوع دوست استان زنجان یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک به صورت نقدی و یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی کمک کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در قالب جشن عاطفه‌ها و به منظور امداد رسانی به دانش‌ٱموزان نیازمند زلزله‌زده آذربایجان شرقی را 70 میلیون ریال اعلام کرد.

وی در پایان با تقدیر از کمک‌های هدیه شده از سوی مردم استان زنجان در بحث کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی افزود: امید است در موقعیت کنونی نیز خیران و مردم استان زنجان هموطنان زلزله‌زده آذربایجان شرقی را فراموش نکرده و همچون گذشته کمک‌های خود را به آنها اهدا کنند.

لازم به ذکر است، این کاروان 44 نفری خیران و نیکوکاران استان زنجان روز چهارشنبه این هفته زنجان را به مقصد آذربایجان شرقی ترک می‌کنند.

گفتنی است، به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان پس از برگزاری همایش خیران جشن گلریزان به منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران برای امدادرسانی به نیازمندان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز