خبرگزاری کار ایران

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبرداد:

سرانه مطالعه در استان زنجان 93 دقیقه و 23 ثانیه اعلام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۷

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: سرانه مطالعه در استان زنجان 93 دقیقه و 23 ثانیه اعلام شده است.

ایلنا: مدیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه‌های عمومی کشور چهار سیاست را برای توسعه و ترویج کتابخوانی در کشور دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد ربیع احمدخانی مدیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادر جمع خبرنگاران سرانه مطالعه درکشور را ۷۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه عنوان کرد و گفت: استان زنجان با سرانه مطالعه ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه دومین استان کشور در سرانه مطالعه است.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در استان ۷۴ باب کتابخانه وجود دارد که یک میلیون جلد کتاب دارند و ۳۰۰ نفر به طور متوسط به کتابخانه‌های استان مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول تعداد کتب به امانت گرفته شده از کتابخانه‌های استان را ۲۱۰ هزار جلد کتاب عنوان کرد و ادامه داد: ۵۴ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند.

احمدخانی تعداد کتابخانه‌های شهری را ۵۰ باب و کتابخانه‌های روستایی را ۲۴ باب عنوان کرد و ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی کشور چهار سیاست را برای توسعه و ترویج کتابخوانی در کشور دنبال می‌کند.

به گفته وی، استفاده از فضای مازاد ادارت و ارگان‌ها، احداث کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالا، ایجاد کتابخانه‌های سیار در روستاهای با جمعیت کم و حمایت از کتابخانه‌های مشارکتی از جمله این سیاست‌هاست.

این مقام مسئول ادامه داد: در مصوبه عمران روستایی و مهاجرت معکوس مقرر شد تا پایان سال جاری ۲۰ باب کتابخانه به تعداد کتابخانه‌های روستایی اضافه کنیم.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پایان به استقرار ۱۱ ایستگاه مطالعه و ۵۰ پیک مهر در اماکن عمومی و برخی مراکز پرتردد اشاره کرد و افزود: برای همین منظور ۳۰۰ هزار جلد کتاب اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز