خبرگزاری کار ایران

تولیدات فاخر دفاع مقدس صدا و سیمای مرکز آبادان رونمایی شد

نخستین کار فیلم تلویزیونی بهمنشیر تولید سال 91-90 مرکز آبادان است که موضوعی اجتماعی با نگاهی به دفاع مقدس دارد.

ایلنا - آبادان: شامگاه گذشته آیین رونمایی از تولیدات فاخر دفاع مقدس صدا و سیمای مرکز آبادان با حضور مدیرکل نظارت و ارزیابی مرکز سیمای استانها، خانواده شهید غلامرضا رهبر و جمعی از مسوولان و مردم هنر دوست شهرهای آبادان و خرمشهر در محل سینما نفت آبادان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آبادان، در این آیین مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: امروز شاهد به بار نشستن نهالی هستیم که مرهون تلاشهای تمامی دست اندکاران این مجموعه است.

حائری با اشاره به تولیدات یاد شده افزود: نخستین کار فیلم تلویزیونی بهمنشیر تولید سال 91-90 مرکز آبادان است که موضوعی اجتماعی با نگاهی به دفاع مقدس دارد.

او با اشاره به اینکه تمامی بازیگران این فیلم بومی هستند اظهار داشت: در ارزیابی هایی که در طول سال انجام می شود و برای آن مبنای صد تعیین شده این فیلم توانسته است امتیاز 80 را از آن خود کند که به نوبه ی خود بسیار ارزشمند است.

وی از نماهنگ آخرین خبر به عنوان دومین اثر تولیدی مرکزآبادان نام برد و تصریح کرد: شهید غلامرضا رهبر به عنوان فرد درجه یک در رسانه حق بسیار زیادی بر گردن همه ی ما دارد.

او یادآور شد: قدیمی ها و مردم ایران با گزارشات وی به ویژه در دوران دفاع مقدس به خوبی آشنایی دارند.

وی ادامه داد: نماهنگ آخرین خبر نگاهی به زندگی و مقاومت این شهید ارزشمند دارد.

پویانمایی نیمکت های خالی از دیگر تولیدات قابل اشاره توسط مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان بود که در این باره گفت: آبادان 400 دانش آموز شهید دارد که این پویا نمایی(انیمیشن) 15 قسمتی نگاهی به زندگی برخی از این شهدای دانش آموز دارد.

حائری با اشاره به سه بعدی بودن این مجموعه ی پویا نمایی افزود: برای ساخت و تولید این مجموعه دو سال نیم زمان صرف شده است.

وی از کسب رضایت مخاطب به عنوان هدف اصلی از تولید اینگونه برنامه ه ا نام برد و اظهار داشت: به طور قطع نقطه نظرات مردم چراغ راهنمایی برای کیفی سازی برنامه های ما خواهد بود.

او تصریح کرد: همچنین در صدد تولید تله فیلمی با عنوان "صدای مقاومت" هستیم که نگاه ویژه ای به نقش رادیو آبادان در روزهای آغازین جنگ تحمیلی دارد.

به گفته ی وی با توجه به حساسیت این موضوع از سوی مرکز(تهران) تاکنون این مجموعه شش بار نگارش شده و باز هم در حال بازنویسی مجدد است و برای آن نیز بازیگرانی از پایتخت انتخاب شده اند.

او یادآور شد: در ساختار مستند نیز مجموعه ی "نوار گم شده " با نگاهی به فعالیت شهید غلامرضا رهبر در دوران دفاع مقدس نیز در حال تولید است.

امام جمعه موفت آبادان نیز در ادامه این آیین گفت: هر گاه سخن از شخصیتهایی همچون شهید رهبر و آوینی می شود انسان سخن کم می آورد.

حجت الاسلام رجبی افزود: عظمتی که در وجود این گونه افراد وجود دارد بسیار زیاد است و ترسیم آنها از منظر یک انسان کامل و توانمند نیز بسیار خوب و ارزشمند است.

او اظهار داشت: خداوند فرصتی به ما بندگان داده است که در زمانی مشخص به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: شهدا به معنای واقعی، این واقعیت را دریافتند که این زندگی چند ده ساله هدف نیست بلکه مقدمه ای برای زندگی والا و بی نهایت است.

او یادآور شد: روزی همه ی آنچه داریم را از دست می دهیم و آنچه می ماند خوبیها و پاکیهاست.

وی ادامه داد: هنرمندان خوب ما کسانی هستند که با روح خود حقیقت هستی را درک کرده اند به خصوص آنانی که مسیرشان شهادت است، شهدای هشت سال دفاع مقدس که جانانه ایستادند و حق را آشکار کردند و یا به شهادت رسیدند و یا الگوی کامل از برای دیگران شدند.

امام جمعه موقت آبادان گفت: امروز که ما در تهاجم رسانه های گوناگون هستیم که حتی قرآن و پیامبر ما را نیز علاوه بر مسلمانان هدف قرار داده اند بایستی بدانند که با این کار نه تنها تنفرمسلمانان بلکه غیر مسلمانان هم از آنان بیشتر می شود.

حجت الاسلام رجبی افزود: هدف آنان از انجام چنین کارهایی آنست که مسلمانان را نسبت به ارزشها بی تفاوت کنند چرا که خود پوچ و بی حاصل می بینند.

او اظهار داشت: ملت مسلمان ایران همگام با سایر ملل مسلمان جهان نشان دادند که هرگز از مقدسات خود دست نخواهند کشید.

وی تصریح کرد: شهدا سعی دارند تا در بازیگری خود با رفتار و کردارشان و حمایت از دین و ارزشهای الهی، حمایت خود را از ارزشهای اجتماعی، عدالت، حق خواهی، پاکی، عفت، حجاب و سایر مسایلی که اگر جامعه بخواهد به خوشبختی برسد باید آن را طی کند را به همگان نشان دهند.

وی یادآور شد: جای بسی تاسف است برای ما و حتی شهدا و هنرمندان ما است که متاسفانه برخی از افراد به گونه ای در اجتماعات، کوچه و خیابانها که خون شهدا بر روی آنها ریخته شده ظاهر می شوند که خلاف ارزشهای مردانه و زنانه است.

او خاطر نشان ساخت: انسانی که دون شان مرد و زن و با لباسی بسیار نامطلوب، هوس انگیز و چسبان که بی شباهت به لباس غواصی نیست در اجتماع خود را نشان می دهد آیا می تواند فرد خوبی برای جامعه و الگوی مناسبی برای فرزندان و خانواده خود باشد؟!

امام جمعه موقت آبادان گفت: اگر بعضی ها شهامت پیگیری این مسایل را ندارند حداقل آن را در جبهه خودمان بگوییم.

حجت الاسلام رجبی افزود: اگر با خون شهدا پیمان بسته ایم بایستی مسیر خود و جامعه را اصلاح کنیم.

او اظهار داشت: ای پیروان زهرای مرضیه و زینب داغدیده بایستی به ارزشهای اجتماعی دینی و اخلاقی توجه کنیم چرا که در غیر این صورت آن شود که با اندولس شد.

وی در پایان تصریح کرد: همه چیز ترسیم شده اگر اهلش هستید به درستی به پیش بیایید و اگر نیستید این سالها به پایان می رسد و ما در برابر حقیقتی قرا می گیریم که سخت است.

درپایان این آیین از نماهنگ آخرین خبر، فیلم تلویزیونی بهمنشیر و پویا نمایی نیمکت های خالی رونمایی شد و از هنرمندان و دست اندرکاران این آثار نیز تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز