خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران:

دولت به عنوان دستگاه خدمتگذار، حامی و پشتیبان بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۷

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به هر طریق ممکن، اجازه نخواهد داد خوراک مورد نیاز واحدهای داخل کشور به خارج صادر شود و یک واحد تولیدی به علت نبود خوراک متوقف شود.

ایلنا:مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سفر یک روزه که به همراه معاونان و مدیران ستادی و عملیاتی خود به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وارد شده بود، از پروژه‌های فاز دوم پتروشیمی کارون، تخت جمشید، شهید رسولی، و فجر 2 بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، عبدالحسین بیات ضمن بازدید میدانی از شرکت‌های مذکور، پیشرفت هر کدام را از نزدیک مشاهده و وضعیت فعالیت‌ها را از شخصا دنبال کرد.

وی پس از استماع گزارش مدیر پروژه تخت جمشید در محل کارگاه این شرکت گفت: در این پروژه شاخص‌های پیشرفت، بسیار رضایت‌بخش است و کارهایی که در این شرکت در حال پیشروی است شباهت زیادی به خلق حماسه ی اقتصادی دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، در حمایت از تامین خوراک این‌گونه شرکت‌های خصوصی تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به هر طریق ممکن، اجازه نخواهد داد خوراک مورد نیاز واحدهای داخل کشور به خارج صادر شود و یک واحد تولیدی به علت نبود خوراک متوقف شود.

وی در خصوص ارتباط شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت‌های بخش خصوصی، ضمن اعلام حمایت همه جانبه از صنایع بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: در زمینه‌ی اجرای پروژه‌های پتروشیمی، افق درخور اصل 44 در نظام اسلامی بایستی سراسر تعامل و همکاری پویا بین حاکمیت دولتی و بخش خصوصی باشد.

بیات، در خصوص تاثیر گذاری خصوصی‌سازی در روند توسعه کشور گفت: با مقایسه عملکرد مجموعه‌های خود، قبل و پس از اجرای اصل 44 قانون اساسی، خواهیم دید که با وجود اینکه منابع تغییر چندانی نکرده‌اند، اجرای این اصل تا چه اندازه در توسعه زیر ساخت‌ها، رشد صنعتی و تقویت پشتوانه ی اقتصاد موثر بوده است.

وی اظهارکرد: اصل 44 کشور را از بسیاری معضلات، بروکراسی‌های زائد و قید و بندهای قفل کننده نجات داد و پروژه ی تخت جمشید که با سرعت و سهولت هر چه تمامتر در حال اجراست، نمونه ای مناسب برای مقایسه ی 2 وضعیت قبل و بعد از اجرای این قانون کارگشاست.

پروژه پتروشیمی تخت جمشید با سرعت، توان و توازن در حال پیشرفت و تکمیل است و تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فاز دوم پتروشیمی کارون نیز که از جمله طرح های مهر ماندگار صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است در این سفر مورد بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی قرار گرفت. این پروژه بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با همت کارشناسان و مدیران این شرکت با مشارکت شرکت پتروشیمی خوارزمی در حال ساخت و ساز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز