خبرگزاری کار ایران

تولید سوخت تجدید پذیر و گیاهی در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل شرکت فن آوران اروند از تولید سوخت تجدید پذیر و گیاهی در منطقه آزاد اروند خبر داد.

خرمشهر - ایلنا: مدیرعامل شرکت فن آوران اروند از تولید سوخت تجدید پذیر و گیاهی در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد حسین مسعودی نژاد گفت: شرکت فن آوران اروند در سال 82 با هدف تولید سوخت های تجدید پذیر و پاک در منطقه آزاد اروند در شهرک صنعتی خرمشهر تاسیس شد.

وی افزود: سوخت تجدید پذیر طیف های زیادی دارد که یکی از آنها اتانول سوختی است که از گیاه گرفته می شود و بعد از اینکه در موتور خودرو سوخته می شود بدون آلایمندگی به طبیعت باز می گردد و به هیچ عنوان آلودگی زیست محیطی ندارد.

مسعودی نژاد ادامه داد: برای تولید سوخت گیاهی، نیشکر به عنوان مواد اولیه در آن به کار می رود که در استان خوزستان به وفور یافت می شود.

وی تاکید کرد: به جز آمریکا و چند کشور اروپایی هیچ کشور دیگری از این نوع سوخت استفاده نمی کند و شکل گیری این صنعت در ایران بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت فن آوران اروند به میزان تولید این شرکت اشاره کرد و افزود: سالانه حدود 10 میلیون لیتر اتانول در این شرکت تولید و با برنامه ریزی هایی که در بخش توسعه داشته ایم این رقم را به 40 میلیون لیتر در سال خواهیم رساند.

مسعودی نژاد همچنین از حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز