خبرگزاری کار ایران

شهرستان کارون به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۱۱

شهرستان کارون به مرکزیت شهر کوت عبدالله از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت روستای العقدا شامل دهستان‌های کوت عبدالله و قلعه چنعان و سویسه در تابعیت استان خوزستان ایجاد می‌شود.

ایلنا: دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد شهرستان کارون در استان خوزستان موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۲ـ تصویب کرد؛ شهرستان کارون به مرکزیت شهر کوت عبدالله از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت روستای العقدا شامل دهستان‌های کوت عبدالله و قلعه چنعان و سویسه در تابعیت استان خوزستان ایجاد می‌شود.

براساس این مصوبه، روستای کوت عبدالله از توابع دهستان کوت عبدالله بخش مرکزی شهرستان اهواز در استان خوزستان پس ازادغام با روستا‌های استیشن، خزامی، درویش آباد، شریعتی یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی آباد به یک نقطه واحد تبدیل و به عنوان شهر کوت عبدالله شناخته می‌شود.

همچنین مرکز دهستان کوت عبدالله از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز از روستای بهر به روستای مظفریه تغییر می‌یابد.

براین اساس، دهستان موران به مرکزیت روستای بهر نیز در تابعیت بخش مرکزی شهرستان اهواز و دهستان قلعه چنعان به مرکزیت روستای العقدا در تابعیت بخش مرکزی شهرستان اهواز ایجاد می‌شود.

بخش سویسه به مرکزیت روستای ابوناگه نیز از ترکیب دهستان‌های سویسه و موران در تابعیت شهرستان اهواز ایجاد می‌شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز