خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت:

صنایع با راه اندازی مراکز مهارتی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۶۱

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش محوری را در تربیت نیروی انسانی ماهر دارد و با سرمایه گذاری در این بخش زمینه توسعه پایدار کشور را فراهم می‌کند.

ایلنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در راستای پوشش نیازهای آموزش در صنایع و صنوف و ارتقای مهارت شاغلین بنگاه‌های اقتصادی همگام با فن آوری روز، واحدهای صنعتی با راه اندازی مراکز مهارتی می‌توانند از معافیت‌های تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رحمان قلاوند افزود: براساس این تبصره قانونی، در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقاء مهارت کارکنان، مراکز آموزشی ایجادکنند و یا هزینه نمایند با اعلام وزارت کار می‌توانندده درصد عوارض موضوع بند (الف) این ماده را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد نمایند.

قلاوند ادامه داد: درصورت تایید هزینه‌های مزبور توسط سازمان امور مالیاتی وجوه مربوط قابل استرداد حسب مقررات این قانون خواهدبود.

وی تصریح کرد: آن دسته ازبنگاه‌های اقتصادی که نسبت به راه اندازی مرکزجوار و یا آموزش کارکنان براساس استانداردهای فنی وحرفه‌ای و تحت نظر این اداره کل انجام دهند می‌توانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش محوری را در تربیت نیروی انسانی ماهر دارد و با سرمایه گذاری در این بخش زمینه توسعه پایدار کشور فراهم می‌شود.

رحمن قلاوند به اهداف اجرای آموزش درصنایع اشاره کرد و گفت: شناسایی امکانات و توانمندی‌های آموزشی واحدهای صنعتی و صنوف و بهره گیری از آن، شناسایی نیازهای آموزشی واحدهای صنعتی و صنوف، توانمندسازی مهارتی مشاغل موجود و شناسایی مشاغل جدید همچنین ارتباط با اتحادیه‌ها، اصناف و صنایع از مهم‌ترین اهداف این آموزش‌ها است.

وی تصریح کرد: صیانت از نیروی کار و ارتقاء مهارت کارگران از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزشی ضمن کار محقق می‌شود.
قلاوند خاطر نشان ساخت: آموزش ضمن کار به منظور افزایش مهارت شاغلین در صنعت که در محل و در حین انجام کار واقعی بدون جدا کردن شاغل از کار صورت می‌گیرد و آموزش در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی به جهت گسترش آموزش‌های مهارتی و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع در رشته‌های مورد نیاز اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: در خوزستان ۱۷ مرکز آموزشی در بخش صنایع فعالیت دارند و دوره‌های آموزشی مهارتی مطابق با نیازهای شغلی شاغلین ارائه می‌دهند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان یادآور شد: واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که علاقمند به ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی می‌باشند می‌توانند با مراجعه به مراکز و این اداره کل، اطلاعات لازم را دریافت نمایند تا با همکاری آموزشی صنایع و صنوف زمینه ارتقاء دانش و مهارت شاغلین فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز