خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه دائمی گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۶۳

دبیرخانه دائمی گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری با هدف تسری رهنمودهای مقام عظمای ولایت به ویژه در حوزه فرهنگ، در خراسان شمالی تشکیل شد.

بجنورد - ایلنا: دبیرخانه دائمی گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری با هدف تسری رهنمودهای مقام عظمای ولایت به ویژه در حوزه فرهنگ، در خراسان شمالی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در جلسه این شورا که با حضور اعضا در محل دفتر وی برگزار شد، به سفر پر برکت مقام معظم رهبری به این استان اشاره کرد و این سفر را موجب تحولات اساسی به ویژه در حوزه فرهنگ عمومی استان نام برد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم این سفر را از نگاه فرهنگی تحلیل کنیم باید بگوییم به واسطه آن فضایی ایجاد شد که مخاطبان بیشتر و با کیفیت تری در حوزه دین ورود پیدا کردند و نگاه مردم بیش از پیش مثبت شد.

وی همچنین به تأکیدات ولی امر مسلمین در جمع اقشار مختلف مردم و ارائه راهکارهای فرهنگی و زندگی سازی ایشان اشاره و تأکید کرد: باید تأکیدات فرهنگی معظم له در قالب دستور کار شورای فرهنگ عمومی در جهت تعیین شاخص های ارتقاء فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه بجنورد همچنین در این باره 19 راهکار و مصداق فرهنگی که رهبر معظم انقلاب برای اصلاح زندگی مردم و ترویج فرهنگ دینی عنوان کردند را برشمرد و گفت: این محورها کار را آسان تر کرده که لازم است این موارد تحت عنوان کارایی ولایت و مدیریت دینی و مهار بحران ها در فرهنگ دینی در دستور کار این شورا قرار گیرد.

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر این شورا نیز ابتدا با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و ایام مبارک از عید قربان تا غدیر خم از تشکیل ستاد اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در این استان خبر داد و گفت: در این راستا برگزاری مراسم جشن و سرور در مساجد استان و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری و همایش و سخنرانی ها مصوب شده که به مناسبت این ایام اجرا می شود.

وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این استان تبیین و استمرار تأکیدات و تبیین منویات معظم له را مورد تأکید قرار داد و دراین باره گفت: 15 موضوع با محوریت تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی برای طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین و پیشنهاد شد که حضور کارشناسان این شورا در جلسات فرهنگ عمومی استان ها، اجرای طرح پیمایش فرهنگی با اجرای شاخص های فرهنگی و ارائه شاخصهای ارزیابی فرهنگ عمومی و حرکت استان ها در این راستا و نیز راه اندازی پورتال شورای فرهنگ عمومی کشور برای به روز بودن اطلاعات این عرصه از اهم آن می توان نام برد.

وی همچنین در جهت تسری رهنمودهای مقام عظمای ولایت به ویژه در حوزه فرهنگ، از تشکیل دبیرخانه دائمی گرامیداشت این سفر خبر داد و اظهار داشت: در این رابطه با تمام دستگاه ها مکاتبه شده و پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

وی از حاضران خواست تا پیشنهادات تکمیلی خود را در این باره ارائه دهند، که نامگذاری 19 مهر روز ورود رهبر انقلاب به این استان بر نام اماکن و خیابان ها و فضاهایی که نام دیگری ندارند، مستند سازی بیانات ولی امر مسلمین، برگزاری مسابقه دلنوشته ها و عکس از اهم پیشنهادات در این جلسه می توان نام برد.

انتخاب نام باب الرضا(ع) برای استان و نیز دارالمعرفه برای شهرستان بجنورد به میمنت حضور پربرکت رهبری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز