خبرگزاری کار ایران

«هی هی» آخرین میراث دولت مهر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۶

امروز که کمتر از تعداد انگشتان یک دست از پایان دولت مهر می‌گذرد، بسیاری از روستاها علی رغم تمام شعارهای دولت دهم از امکانات رفاهی لازم برخوردار نیستند.

ایلنا: آبادانی روستا‌ها از مهم‌ترین شعارهای دولت دهم بود که به همین منظور طرح‌هایی همچون طرح هادی روستایی برای رساندن امکانات از جمله مسیر دسترسی آسان به روستا‌ها با ایجاد راه آسفالته در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امروز که کمتر از تعداد انگشتان یک دست از پایان دولت مهر می‌گذرد، بسیاری از روستا‌ها علی رغم تمام شعارهای دولت دهم از امکانات رفاهی لازم برخوردار نیستند و اگر بحران بی‌آبی و سررسید وام­های بانکی آنان را که با وجود رونق نگرفتن کشت و کار و دیگر فعالیتشان که در بازپرداخت آن مشکل دارند را فاکتور بگیریم و رسیدگی به آن را به دولت یازدهم واگذار کنیم، تنها نکته مطلوب در رسیدگی به روستا‌ها دسترسی آسان به جهت ساخت راه‌های آسفالت روستایی البته نه برای همه روستا‌ها، بوده است.

در این خصوص شاید آخرین میراث دولت مهر در خراسان رضوی بهره برداری از آسفالت دو روستای «هی هی» و «قاسم آباد» از توابع قوچان باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان می‌­گوید: آسفالت راه روستای قاسم آباد از نوع گرم به مساحت ۱۲ هزار و ۸۵۰ متر مربع و ۸۰۰ متر طول تخریب بود که در روند اجرای آن با ۲۰۰م‌تر کانال کشی و ۱۸۰۰ متر انواع جدول کار شده است.

مفیدی فر اعتبار کامل این پروژه را بالغ بر چهار میلیارد ریال عنوان می‌­کند که به گفته وی مبلغ ۲.۹ میلیارد ریال آن از طریق منابع استانی و ۳۵۰ میلیون ریال از طریق منابع ملی و الباقی آن دیون است.

وی در ادامه خاطر نشان می‌­کند: آسفالت روستای هی هی به طول بیش از یک کیلومتر و با عرض ۸ متر از نوع ماسه آسفالت است که برای اجرای آن ۶۰۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، لکه‌گیری، روکش ماسه آسفالت، ترانشه‌برداری، شانه‌سازی، خاکبرداری و خاکریزی کار شده است.

مفیدی فر تصریح می‌­کند: پروژه آسفالت روستای هی هی بالغ بر ۲ میلیارد ریال اعتبار لازم داشت که تمامی آن از منابع داخلی با ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی اداره راه و شهرسازی قوچان مجری این پروژه انجام گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز