خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی مشاغل روستایی به منظور کاهش مهاجرت به حاشیه شهرها

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۲۷

از تعداد ۹۰۰ هزار نفر نیروی جویای کار در سطح کشور تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در سامانهٔ رصد ثبت نام کرده‌اند که از این میزان ۱۲ درصد سهم خراسان رضوی بوده است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی ساماندهی مشاغل روستایی به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها، مقابله با توسعهٔ حاشیه نشینی را ضروری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا جمشیدی در جلسهٔ کمیتهٔ هماهنگی استانی طرح ساماندهی سرمایه گذاری و توسعهٔ اشتغال در روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، با بیان اینکه جمعیت روستاهای استان بالغ بر یک میلیون و ۸۹۲ هزار نفر می‌باشد، گفت: با توجه به وجود چنین جمعیتی در روستاهای استان تدوین اطلس جغرافیایی با تاکید بر توجه به بنگاه‌های کوچک به منظور حمایت از اشتغال و تولید محصولات محلی جهت فروش در بازارهای استان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در استان ۱۰ شهر با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر وجود دارد اظهار کرد: مجموع جمعیت این شهر‌ها بیش از ۳۴ هزار نفر است که باید با روش‌های نرم افزاری و نظاممند برنامه‌هایی جهت توسعهٔ اشتغال و استفاده از نیروی جوان در این شهرستان‌ها فراهم شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا باید رویکرد تدوین طرح‌ها به سمت تامین نیرو، شناسایی بازار مناسب برای کالای تولیدی و استفاده از مزیت‌های نسبی تولید محصولات بومی هر منطقه سوق یابد.

جمشیدی لزوم ارائه آموزش‌های مناسب به نیروی کار در این مناطق را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: آموزش‌ها بایستی به سمت تقویت مهارت نیروی انسانی به منظور جذب حداکثری سرمایه‌ها و ارایهٔ پروژه‌های مولد و اشتغال زا هدایت شود.

وی با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده نرخ بیکاری در خراسان رضوی از میانگین کشور پایین‌تر است، تصریح کرد: از تعداد ۹۰۰ هزار نفر نیروی جویای کار در سطح کشور تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در سامانهٔ رصد ثبت نام کرده‌اند که از این میزان ۱۲ درصد سهم خراسان رضوی بوده است.

جمشیدی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور فعال فرمانداری‌ها، کمیتهٔ امدادخمینی (ره) و بانک‌های عامل در جلسات این کمیته خاطرنشان کرد: این امر سامان بخشی به نحوهٔ تعامل دستگاه‌های اجرایی دست اندر کار در حوزهٔ ایجاد اشتغال را موجب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز