خبرگزاری کار ایران

هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در جلسه شورای اداری مطرح کرد:

در انتخابات شوراها زمینه حضور افراد شایسته از تمام سلایق مهیا شود

کد خبر : ۶۹۳۲۶

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس با توجه به نام گذاری سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری و متناسب با فضای انتخابات گفت: نام گذاری سال به حماسه سیاسی و اقتصادی صرفا یک تصویرسازی خالی نیست و بی تردید خط مشی کلی و عملیاتی نظام را مشخص می کند و الزامات داخلی و منطقه‌ای و بین المللی در آن مدنظر است و در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در چرخه مدیریتی حایز اهمیت است اگرچه برای رسیدن شوراها به جایگاه اصلی خود نیاز به زمان و فرصت بیشتری است.

ایلنا: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس با توجه به نام گذاری سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری و متناسب با فضای انتخابات گفت: نام گذاری سال به حماسه سیاسی و اقتصادی صرفا یک تصویرسازی خالی نیست و بی‌تردید خط مشی کلی و عملیاتی نظام را مشخص می‌کند و الزامات داخلی و منطقه‌ای و بین المللی در آن مدنظر است و در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در چرخه مدیریتی حایز اهمیت است اگرچه برای رسیدن شورا‌ها به جایگاه اصلی خود نیاز به زمان و فرصت بیشتری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در قوچان، هادی شوشتری در اولین جلسه شورای اداری شهرستان قوچان در سال جدید افزود: بی‌تردید برگزاری یک انتخابات پرشور می‌تواند همه معادلات دشمنان را بر هم بزند. وی افزود: سال گذشته نظام بین‌الملل،گزینه انزوای جمهوری اسلامی را انتخاب کرد، اما دیدیم که تهران، کانون مبادلات دیپلماتیک جهانی شد و موجبات شکست توطئه غرب را فراهم کرد.

وی گفت: باید زمینه حضور و ثبت نام افراد موثر و شایسته از تمامی سلایق برای نامزدی شوراهای شهر و روستا در شهرستان فراهم شود و‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «انتخابات متعلق به یک جریان خاص نیست و مربوط به همه گرایش‌ها و جریاناتی است که نظام و اصول آن را قبول دارند. باید همه حضور پیدا کنند.» نماینده مردم قوچان ادامه داد: من همین جا از هیات‌های محترم نظارت و اجرایی انتخابات شورا‌ها می‌خواهم با نگاهی باز تمام سعی و همت خود را در برگزاری انتخاباتی پرشور در جهت تقویت نظام بکار گیرند و از نگاه سلیقه‌ای وسیاسی به امور نداشته باشند.

ریس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: شورا‌های شهر و روستا با توجه به تشکیل شوراهای بالا دستی همچون شوراهای بخش، شهرستان، استان و عالی استان‌ها تنها نهادی است که می‌تواند طبق قانون اساسی به غیر از هیئت وزیران مستقیما به مجلس لایحه بدهد که نشان از جایگاه رفیع شورا‌ها دارد که امیدوارم با قوام یافتن هرچه بیشتر به جایگاه رفیع خود برسند.

دبیر کمیته امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در جریان انتخابات و ایام آن نباید از مسائل عمرانی و اقتصادی غفلت کرد، افزود: مدیران شهرستان هم باید پی گیر پروژه‌ها و اعتبارات آن باشند و برای رشد و توسعه نیز چاره‌ای جز رفتن به سمت سرمایه گذاران خصوصی و جذب سرمایه‌ها در تولید نداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید همه موانع سرمایه‌گذاری را در قوچان برطرف کنیم، چرا که کمترین ناامنی موجب بروز مشکلاتی در سرمایه‌گذاری خواهد شد و هرگونه مشکل، سرمایه‌گذار را از این حوزه فراری می‌دهد. پس مدیران باید همه مجوز‌ها را در قالب یک مجموعه در اختیار سرمایه گذار قرار دهند و با این عده چه داخلی و چه خارجی همراه باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند دوره ریاست جمهوری ۴ ساله است اما این مسئله نباید ذهنیت‌هایی را برای مدیران و کارکنان ایجاد کند که در انجام وظایف سستی و کوتاهی کنند یا نگران عزل و نصب‌ها باشند. بلکه باید همچنان با انگیزه و قوت مانند روزهای اول قبول مسئولیت به کار خود ادامه دهند و ذهنیت آنان طوری تنظیم شود که مدیریت با بهترین شکل ادامه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز