خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در منطقه؛

تصادف سالانه جان بیش از یک میلیون انسان را در جهان می گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۱

پیشرفت‌های صنعتی علیرغم تسهیل و رفاه در زندگی سبب مشکلاتی چون تصادف نیز شده، سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در تصادف جان خود را در جهان از دست می‌دهند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه تصادف نخستین عامل مرگ بوده باید تا سال 2030 با اتخاذ تدابیر کارآمد تصادف با عنوان سومین عامل مرگ شود.
به گزارش ایلنا از مشهد، جاناتا ویلا در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها که در محل بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد برگزار شد اظهار کرد: بیمارستان فوق تخصص رضوی با برگزاری این کنگره عامل مؤثری در کاهش تصادفات نه تنها در ایران بلکه در منطقه شناخته می‌شود.

وی افزود: این کنگره در حوزه دستاوردهای خود باید بکوشد تا با توسعه فرهنگ و آموزش عامل انسانی و ایمن‌سازی جاده و خودرو کمک شایانی به کاهش تصادفات جاده‌ای کند.

ویلا با بیان اینکه تصادف نخستین عامل مرگ و میر جوانان 19 تا 29 ساله در جهان است خاطرنشان کرد: دیگر بیماری‌های عفونی با عنوان نخستین عامل مرگ این گروه سنی نبوده بلکه تصادف نخستین و اصلی‌ترین عامل مرگ‌و میر در این گروه سنی است.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های صنعتی علیرغم تسهیل و رفاه در زندگی سبب مشکلاتی چون تصادف نیز شده، سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در تصادف جان خود را در جهان از دست می‌دهند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی یادآور شد: یک میلیون و 200 هزار نفر یعنی جمعیت 5 کلان شهر که 90 درصد آن در کشورهای فقیر و محروم رخ می‌دهد. منطقه آفریقا و مدیترانه بیشترین آمار تصادفات را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه تا سال 2030 تصادف به عنوان سومین عامل مرگ‌ومیر شناخته شود گفت: در حوزه مدیترانه شرقی تا سال 2030 تصادف باید سومین علت مرگ‌ومیر شناخته شود.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی اظهار کرد: هزینه مستقیم مرگ در کشورهای منطقه‌ مدیترانه شرقی چشمگیر است و باید در مسیر کاهش و به حداقل رساندن آن تلاش کرد.

ویلا یادآور شد: بستن کمربند ایمنی 40 تا 60 درصد از جراحات ناشی از تصادفات را کاهش می‌دهد که این علاوه بر حفظ سلامت سبب صرفه‌جویی مادی نیز می‌شود.یک دلار هزینه در کلاه ایمنی سبب 29 دلار سود شده و از همین حیث ایمنی برای کاهش تصادفات سبب سود مادی و معنوی می‌شود.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی ایمنی جاده‌ها را با تعامل بخش دولتی و خصوصی و حضور عموم مردم برای مشارکت مؤثر توصیف کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت در حوزه ایمن‌سازی جاده‌ها قطعنامه‌ای صادر کرده است.

ویلا اظهار کرد: در صورتی که کشورهای منطقه این قطعنامه را اجرایی کنند از 50 میلیون جراحت و 5 میلیون مرگ پیشگیری می‌شود.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی تأکید کرد: باید به این باور برسیم که این کنگره فرصتی برای هم‌اندیشی و ارائه راهکار عملی در مسیر کاهش تصادفات و به طبع آن کاهش مرگ و جرح جاده‌ای است.

یادآوری می شود: دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در محل بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد در حال برگزاری است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز