خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه فجر؛

نخستین منطقه گردشگری انقلاب در مشهد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۰۶

مشهد مقدس نخستین شهری است که یک محدوده مشخصی از وقایع انقلاب دارد و به همین خاطر منطقه ویژه گردشگری انقلاب در این شهر آغاز به کار کرد.

ایلنا - مشهد: همزمان با سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین منطقه ویژه گردشگری انقلاب از روز گذشته 12 بهمن ماه در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، صادق خدیوی، مسئول اجرای تورهای گردشگری انقلاب مشهد با بیان مطلب فوق افزود: همزمان با سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین منطقه ویژه گردشگری انقلاب از روز گذشته 12 بهمن ماه در مشهد آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشهد مقدس نخستین شهری است که یک محدوده مشخصی از وقایع انقلاب دارد و به همین خاطر منطقه ویژه گردشگری انقلاب در این شهر آغاز به کار کرد.

خدیوی با اشاره به اهداف منطقه ویژه گردشگری انقلاب مشهد، تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با وقایع انقلاب اسلامی شهر مشهد، بیان وقایع و اتفاقات این شهر، معرفی شهدای انقلاب و آشنایی با شخصیت‌های انقلاب ازجمله اهداف اجرای تورهای گردشگری در قالب بازدید از منطقه ویژه گردشگری انقلاب مشهد است.

وی اظهار کرد: تورهای گردشگری انقلاب در مشهد از روز گذشته 12 بهمن ماه به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی آغاز و تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

مسئول اجرای تورهای گردشگری انقلاب مشهد با بیان اینکه روزانه حدود هزار نفر از مکان‌های انقلابی مشهد بازدید می‌کنند، ابراز کرد: این بازدیدها برای دانش آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه و سوم راهنمایی و همچنین تشکل‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به مکان‌های بازدید، افزود: دانش آموزان و تشکل‌های فرهنگی از میدان شهدا، مسجد کرامت، مکتب نرجس(س)، میدان 10 دی و بیمارستان امام رضا(ع) که در زمان انقلاب نقش موثر داشتند، بازدید می‌کنند.

خدیوی تصریح کرد: 20 راوی جوان که قبلا آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده اند، در مسیر حرکت اتوبوس به روایتگری و بیان وقایع و اتفاقات مکان‌ها می‌پردازند.

وی یادآور شد: کلیه بازدیدها به صورت رایگان انجام می‌شود و در انتها بسته فرهنگی به دانش آموزان و فعالان فرهنگی اهدا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز