خبرگزاری کار ایران

تونل تأسیسات انرژی پیرامون حرم مطهر رضوی احداث شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۱۸

مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: برای نخستین بار سه كیلومتر تونل تأسیسات انرژی در مسیرهای شارستان امیرالمومنین (ع) و مسیر شارستان رضوی پیرامون حرم مطهر رضوی اجراء شد.

مشهد – ایلنا: مهندس محسن برزوئی در بازدید مدیران روابط عمومی ادارات، سازمان ها و شركت های اداره كل راه و شهرسازی استان افزود:تونل تأسیسات انرژی به قطر حدود 3 متر و به طول 13 كیلومتر در بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا(ع) در حال اجراء است.

به گزارش ایلنا از مشهد و به گفته وی تونل تأسیسات برای انشعابات تجمیع شبكه های مخابرات، آب و برق می باشد كه در مسیر آن 12 حوضچه حفر می گردد. شهردار منطقه ثامن اظهار داشت:نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی به وسعت 366 هكتار می باشد كه360 پروژه بلند مرتبه مسكونی، تجاری، هتلی و اقامتی برای اسكان 53 هزار نفر و جمعیت متحرك 120 هزار نفر شب مسافر و 75 درصد نیاز زائران را تأمین می كند.

برزوئی گفت: تا كنون 134پروژه تجاری، اقامتی و مسكونی با زیر بنائی بالغ بر یك میلیون و 500 هزار متر مربع و سرمایه گذاری بیش از 48 هزار میلیارد ریال و با پیشرفتی بیش 48 درصد در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در طرح نوسازی پیرامون حرم مطهر رضوی هشت ره باغ (باغ راه) كه مسیر پیاده زائران به حرم مطهر رضوی است، طراحی شده كه تا كنون بیش از 65 درصد از مسیرهای هشت گانه ره باغ ها تملك و آزاد سازی شده است.

برزوئی تصریح كرد: هزینه های اجرای طرح بر اساس قیمت های سال قبل حدود 100 هزار میلیارد ریال برآورد شده كه با توجه به پیشرفت 48 درصدی طرح تا كنون حدود 48هزار میلیارد ریال هزینه شده و 52 هزار میلیارد ریال از هزینه های اجرای طرح باقی مانده است.

شهردار منطقه ثامن در پایان گفت: سالانه هفت هزار و 500میلیارد ریال برای اجرای طرح تا پایان سال 1397 هزینه می شود.

شایان ذكر است طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با مشاركت آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران (وزارت راه و شهرسازی) در حال اجراء است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز