کد خبر: 340 A

ایلنا: آن چیزی که به عنوان اوقات فراغت نام می بریم در دنیا از آن به عنوان یک صنعت تعریف وبه نوعی فراغت، صنعتی سازی شده است که دارای تولید انبوه بوده و صنایعی مانند سینما و نشر زیرمجموعه آن قرار می‌گیرند.

مشهد - ایلنا: مدیر طرح جامع اوقات فراغت خراسان رضوی گفت: احیای تفکر و سبک زندگی دینی و رضوی می تواند بهترین نسخه عملی را از انسان در متناسب با کل هستی تعریف کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، جلیل معماریانی در نشست علمی- خبری راهکارهای تبدیل مشهد به قطب اوقات فراغت کشور که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: امام رضا(ع) می فرمایند: "تمام معیشت،در زندگی کسی است که دیگران در سایه زندگی او به زندگی برسند" که اینگونه احادیث و تعاریف دینی نشان می دهد که فرهنگ رضوی می تواند جامعه را احیا کند.

وی تصریح کرد: فرموده ای دیگر از امام رضا (ع) مطرح است که می فرمایند "تفکر در نعمت های الهی یک عبادت است" و این تفکر باید در همه اوقات و فراغت های زندگی مطرح شود تا در روابط اجتماعی و کار انسان نیز تاثیر بگذارد.

وی اظهارداشت: حال اگر با این سیسستم اوقات فراغت را تعریف کنیم می توانیم به مفاهیم و واژگان جدیدی برسیم.

مدیر طرح جامع اوقات فراغت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما به دنبال اجرایی شدن مبانی دینی در مقوله اوقات فراغت هستیم، بیان کرد: پیرامون این موضوعات می توان طرحی را پیاده کرد تا در کنار باشگاه های پرورش اندام، باشگاه های پرورش افکار راهم بپذیریم.

معماریانی گفت: در بحث برنامه ریزی، نگاه ما یک نگاه مبنایی بوده و با تغییر درنگرش ها می توانیم در مجموعه فعالیت های اوقات فراغت تغییر ایجاد کنیم.

همچنین در این نشست مدیر اندیشکده آصف گفت: مشهد با توجه به پتانسیلی که دارد می تواند به عنوان قطب صنعت اوقات فراغت کشور مطرح شود.

عقیل ملکی فر افزود: مشهد مقدس به صورت خودکار با 20 میلیون زائر درسال به عنوان یک شهر فرهنگی مطرح شده که البته این به خاطر وجود بارگاه مطهر رضوی است.

وی بیان کرد: آن چیزی که به عنوان اوقات فراغت نام می بریم در دنیا از آن به عنوان یک صنعت تعریف وبه نوعی فراغت، صنعتی سازی شده است که دارای تولید انبوه بوده و صنایعی مانند سینما و نشر زیرمجموعه آن قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: این گونه شهرها شهرفرهنگی نامیده می شوند که البته شهر فرهنگی به معنای شهر با فرهنگ نبوده و همه شهرها دارای فرهنگ هستند.

وی ادامه داد: شهر فرهنگی یعنی شهری که بر مدار صنایع فرهنگی توسعه پیدا می کند و این شهرها در این زمینه به عنوان پایگاه، مطرح می شوند.

مدیر اندیشکده آصف با اشاره به اینکه مشهد می تواند یک ابر شهر فرهنگی شود، اظهارداشت: ابرشهر فرهنگی یعنی شهری که فراتر از بحث فرهنگ در دیگر حوزه ها نیز سرمایه گذاری کند و آن حوزه می تواند اوقات فراغت باشد که یکی از زیر مجموعه های صنایع فرهنگی است.

ملکی فر گفت: این قرن به عنوان قرن ذهن سازی مطرح است و ملتی که ذهن قوی تری داشته باشد در همه حوزه ها بهتر عمل می کند که شهر مشهد به لحاظ نیروهای انسانی نخبه و دانشگاهی یکی از پایگاه های ایران بوده و چنین پتانسیلی را دارد.

وی افزود: با این تعاریف، در این حوزه به محصولات فکر ی نیازمندیم که بتوان اوقات فراغت جوانان را با آن پر کرد که این هیچگونه تعارضی با معنویت این شهر نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر