خبرگزاری کار ایران

یک معمار اتریشی:

معماری قدیمی جزئی از فرهنگ و میراث هر جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۶۴

در بسیاری از قسمت های جهان مثل چین، شرق، اروپا و آمریکای جنوبی می شود نشانه هایی از شهرنشینی های اولیه را پیدا کرد.

 ایلنا – مشهد: معمار و ژورنالیست اتریشی گفت: نمونه های زیادی در سراسر دنیا به چشم می خورد که به معماری قدیمی و تاریخی به عنوان جزئی از فرهنگ و میراث نگاه نمی شود، بلکه این نوع معماری عاملی اضافی به حساب می آید که باید از بین برود.

به گزارش ایلنا از مشهد، وولشه شایا، معمار و ژورنالیست اتریشی و استاد مهمان دانشگاه هنر وین، در نخستین همایش روند معماری و طراحی شهری در اروپا با بیان اینکه ایده شهر هزاران سال قدمت دارد، اظهار کرد: در بسیاری از قسمت های جهان مثل چین، شرق، اروپا و آمریکای جنوبی می شود نشانه هایی از شهرنشینی های اولیه را پیدا کرد.

وی افزود: در بسیاری از موارد نه تنها زیرساخت های اولیه شهری هنوز مورد استفاده می باشند بلکه بسیاری از آن ها پایه و اساس معروف ترین شهرهای بزرگ روی زمین نیز هستند.

شایا با بیان اینکه هر نسل و هر دوره باید شانس دوباره اندیشیدن در خصوص برپا کردن شهرهای نو را داشته باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی اوقات دانش و قدرت جمعی به یک فرهنگ بی خبری و ویرانگری تبدیل می شود.

وی ادامه داد: نمونه های زیادی در سراسر دنیا به چشم می خورد که به معماری قدیمی و تاریخی به عنوان جزئی از فرهنگ و میراث نگاه نمی شود، بلکه این نوع معماری عاملی اضافی به حساب می آید که باید از بین برود.

استاد دانشگاه هنر وین با بیان اینکه معماری شهر ها معرف آن شهر می باشند، گفت: به طور مثال شهر اصفهان در کشور ایران دارای معماری منحصر به فردی است که معرف این شهر است.

شایا با اشاره به این مطلب که بازسازی به این معنا نیست که شما نمی توانید بنای جدید بسازید بلکه شما مجاز هستید تا بنا های جدیدی را ایجاد کنید، افزود: یک بنا را نمی توان تنها نوسازی و بازسازی کرد بلکه باید برای طراحی آن، از منظر و چشم انداز اطراف آن بنا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه الهام گرفتن از عناصر طبیعت برای طراحی یک اثر معماری کافی نیست، عنوان کرد: باید در طراحی یک اثر معماری، معمار بتواند ارتباط بسیار خوبی را با بنا برقرار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز