خبرگزاری کار ایران

بازی والدین با کودکان در کاهش وابستگی آنها موثر است

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۶۲

پایه­ های ارتباط والدین با فرزندان باید از کودکی به وجود آید تا در دوران بزرگسالی ارتباط مناسبی با والدین برقرار کند و حضور در خانواده لذت بخش باشد.

ایلنا - مشهد: یک مشاور حوزه کودک گفت: بازی والدین با کودکان در یک وقت معین و بازه زمانی مشخص باعث کاهش وابستگی آنهاخواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، زهرا مرادیان در نخستین جلسه از سلسله جلسات آموزشی «مهارت های ارتباطی والدین با فرزندان» افزود: اختصاص وقت معین برای بازی با کودک سبب می­شود تا کودک حضور دائمی والدین را درک کند و از رفتارهای منفی برای جلب توجه والدین استفاده نکند.

وی با اشاره به این نکته که کاربرد کلمات در معرفی ویژگی­های اخلاقی کودکان از سوی والدین بر واکنش­های اخلاقی کودک تاثیرگزار است، عنوان کرد: کودکان در تمام سنین نیاز به اختصاص زمان ثابت و صرف وقت متناسب با شرایط سنی که در آن واقع هستند، دارند.

این مشاور کودک تصریح کرد: اختصاص زمان معین به کودک موجب اعتماد به نفس در او می­گردد و کودک با لذت بردن از بازی، بدون نگرانی از عدم اجرای این دوره در روزهای آتی به ارتباط با والدین می ­پردازد.

وی با اشاره به این نکته که اختصاص زمان ارتباط و بازی در کودکان پیش از دبستان باید به 2 تا سه بار در روز افزایش یابد، افزود: در گام­های بعدی تربیتی از عادت بازی کودک می­توان به عنوان یک ابزار تنبیهی استفاده کرد.

مرادیان به این­که تقسیم وظایف و زمان بین والدین از وابستگی شدید کودک جلوگیری می­کند اشاره کرد و یادآور شد: تفریح و بازی کودک در بوستان، حضور در کلاس­های مختلف به صورت 4 ساعت در هفته، در کاهش وابستگی شدید کودکان در سنین پایین توصیه می­ شود.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با بیان این نکته که نگرانی از دخالت در تربیت فرزند سبب ممانعت از حمایت دیگران در مسیر نگهداری از کودکان است، بیان کرد: افراد باید فرصتی به خود اختصاص دهند تا با روحیه و انرژی بیشتری در مسیر تربیت و ارتباط با فرزند خود گام بردارند.

مرادیان در پایان گفت: پایه­ های ارتباط والدین با فرزندان باید از کودکی به وجود آید تا در دوران بزرگسالی ارتباط مناسبی با والدین برقرار کند و حضور در خانواده لذت بخش باشد.

یادآوری می شود: سلسله جلسه های «مهارت های ارتباطی والدین با فرزندان» توسط کلینیک کودک و خانواده موسسه خدمات مشاوره­ای، جوانان و پژوهش­های اجتماعی آستان قدس رضوی در آذرماه سال جاری در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز