خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

صادرات کشور سالانه 25 درصد رشد دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۷

میزان صادرات كالا از سال 84 تاكنون 200 میلیارد دلار بوده است و تا پایان دولت دهم ازمرز 250 میلیارد دلار نیز خواهد گذشت كه به طور میانگین سالانه 25درصد رشد داشته است.

ایلنا- مشهد: معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از میانگین رشد 25 درصدی صادرات در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید علیرضا شجاعی در مراسم تجلیل از صادر كنندگان برتر ملی و استانی در مشهد با بیان این كه صادرات، لوكوموتیو تولید است اظهار کرد: تجارت در دنیای امروز تحریم پذیر نیست و شاهد این مطلب افزوده شدن 300 كالای جدید به سبد صادراتی كشور است.

وی گفت: میزان صادرات كالا از سال 84 تاكنون 200 میلیارد دلار بوده است و تا پایان دولت دهم ازمرز 250 میلیارد دلار نیز خواهد گذشت كه به طور میانگین سالانه 25درصد رشد داشته است.

شجاعی خاطر نشان كرد: به گونه ای برنامه ریزی شده است كه ارز مورد نیاز تولید از ارز حاصله از صادرات غیر نفتی تامین شود و ارز حاصل از فروش نفت نیز برای تجاری سازی ایده ها به كار گرفته شود.

وی از موافقت با اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولید كشور خبر داد و گفت: استان ها سرمایه در گردش مورد نیاز خود را اعلام نمایند تا از طریق بانك ها در اسرع وقت پرداخت شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز