خبرگزاری کار ایران

آیت الله علم الهدی:

ایجاد مدارس غیر دولتی نتیجه لازم را نداشته است

عضو مجلس خبرگان رهبری انجمن های اولیاء و مربیان را تنها یک جلسه روزه خوانی و بدون هیچگونه خروجی دانست و تاکید کرد: جلسات انجمن اولیا و مربیان هر ماه یکبار برگزار می شود در صورتی که باید این جلسات به طور مستمر و با هدف ترویج مشارکت خانواده ها در برنامه های تربیتی، آموزشی برگزار شود.

مشهد - ایلنا: آیت الله علم الهدی با بیان این مطلب اظهارداشت: مصوباتی که در حوزه آموزش و پرورش به تصویب می رسد کاملا کارشناسی شده و بدون هیچگونه نقصی به تصویب رسیده اند اما در صورت عدم اجرای کامل این مصوبات،تصویب آنها موثر واقع نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد، خطیب جمعه مشهد عصر شنبه در دیدار با روسای انجمن اولیاء و مربیان سراسر کشور که در دفتر امام جمعه  برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش و پرورش،سندی جامع و بدون هر گونه نقصی است اما در صورتی موثر واقع خواهد شد که به طور کامل اجرایی شود.

آیت الله علم الهدی نتیجه ایجاد مدارس غیر دولتی را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: آموزش نوجوانان خانواده های مرفه در اینگونه مدارس سبب تضییع حقوق نوجوانان خانواده های مستضعف خواهد شد و در نهایت خروجی این مدارس هم ورود افرادی مرفه به عرصه های مهم دولتی است که هیچگونه آشنایی با مشکلات قشر مستضعف ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود انجمن های اولیاء و مربیان را تنها یک جلسه روزه خوانی و بدون هیچگونه خروجی دانست و تاکید کرد:این جلسات هر ماه یکبار برگزار می شود در صورتی که باید این جلسات به طور مستمر و با هدف ترویج مشارکت خانواده ها در برنامه های تربیتی، آموزشی برگزار شود.

وی بر ترویج فرهنگ مشارکت تربیتی بین اولیاء و دانش آموزان تاکید کرد و یاد آور شد:در حال حاضر این مشارکت در بین اولیاء و مدارس و در نتیجه دانش آموزان وجود ندارد.

امام جمعه مشهد کشور را در حوزه مدریت خرد ضعیف دانست و خاطر نشان کرد:کشور تنها در زمینه مدریت خرد مشکل دارد و در مدیریت کلان کشور هیچگونه مشکلی ندارد.

آیت الله علم الهدی زن و مرد را از دیدگاه اسلام دو صنف جدا از هم دانست و گفت:زن و مرد در جنس با هم مشترک هستند اما از دو صنف متفاوت هستند که باید همه آنرا بپذیریم.

وی با بیان این که انسان سازی تنها به وسیله زنان محقق می شود افزود:در منطق فرهنگی اسلامی به این نکته اشاره می شود که زن باید کار زنانه و مرد هم باید در  کار مردانه فعالیت کند و هیچ یک نباید در کار هم دخالت کنند.

خطیب جمعه مشهد این که گفته می شود زن باید تنها در خانه کار کند را نادرست خواند و اظهار داشت:در همه ی کارها هم کار مردانه و هم کار زنانه وجود دارد که هر یک باید کار خود را انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور زن در بعد آموزشی و تربیتی را لازم دانست و خاطر نشان کرد:تنها جایی که به وجود خواهران در جامعه اسلامی افتخار می شود عرصه آموزشی و پرورشی است و در این عرصه خواهران موفقتر از برادران عمل کرده و خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز