خبرگزاری کار ایران

تعداد بیماران ایدزی در کشور به 24 هزار نفر رسید

وضعیت معیشتی، اقتصادی و بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش این بیماری است / آمار شیوع ایدز در خراسان رضوی از سایر استان ها پایینتر است و در حال حاضر 480 نفر مورد شناسایی قرار گرفته اند.

مشهد - ایلنا: کارشناس بیماریهای واگیردار مرکز بهداشت خراسان رضوی استفاده از سرنگ مشترک را مهمترین عامل ابتلا به  HIV در کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، دکتر علی غلامپور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 63 درصد عامل ابتلا به بیماری  HIV استفاده از سرنگ مشترک است‏ اظهار داشت:‌ کشور ایران جزو کشورهایی است در مورد شیوع بیماری ایدز حالت متمرکز دارند به این معنی که شیوع این بیماری در جمعیت عادی کشور زیر یك درصد و در جمعیت پرخطر بیش از 5 درصد است.

وی با اشاره به اینکه آمار شیوع ایدز در خراسان رضوی از سایر استان ها پایینتر است، تصریح کرد: در حال حاضر 480 نفر مورد شناسایی قرار گرفته اند.

كارشناس بیماریهای واگیردار مركز بهداشت استان خراسان رضوی در این راستا ادامه داد: در این استان 130 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

غلامپور با بیان اینکه اطلاعات ناکافی و غیرواقعی در جمعیتهای پرخظر سبب بروز چالش می شود، خاطرنشان کرد: تخمین زدن افراد مبتلا در جمعیت پرخطر و یا تعداد افرادی که در این جمعیت ها رفتارهای پرخطر دارند کار بسیار مشکلی است.

كارشناس بیماریهای واگیردار مركز بهداشت استان خراسان رضوی وضعیت معیشتی، اقتصادی و بهداشتی را از دلایل افزایش شیوع این بیماری دانست و تاکید کرد: به همین دلایل در کشورهای مانند کشورهای آفریقایی شیوع این بیماری روند افزایشی دارد و در برخی از کشورها به 35 درصد رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه  این بیماری رواج و گسترش بیشتری در کشورهای در حال توسعه دارد ادامه داد: تا انتهای سال 90 در کشور بیش از 24 هزار نفر مبتلا به این بیماری شده اند.

غلامپور با اشاره به اینکه در ایران برخلاف آمار جهانی تعداد مبتلایان مرد بیشتر از زنان است اضافه کرد: این در حالی است که بیش از 46 درصد از مبتلایان در گروه سنی بین 25 تا 34 قرار دارند.

كارشناس بیماریهای واگیردار مركز بهداشت استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان آلوده شدن به این ویروس از طریق رفتارهای جنسی پرخطر در حال افزایش است افزود: این مقوله تا حدودی نگران کننده است درصد زیادی از مبتلایان در سنینی هستند که از لحاظ جنسی بسیار فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز