خبرگزاری کار ایران

فعالان حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی یارانه دریافت می کنند

استاندار خراسان رضوی از تصویب 150 میلیارد ریال اعتباربرای پرداخت به صورت یارانه به فعالان حوزه صنعت و معدن استان خبر داد و گفت: تاكنون 50 میلیارد ریال از این مبلغ به استان تخصیص یافته است.

مشهد - ایلنا: استاندار خراسان رضوی بر افزایش تعامل مدیران دستگاه های اجرایی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای دستیابی به توسعه همه جانبه تاكید كرد.

به گزارش ایلنا از مشهد،  محمود صلاحی در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: برای مدیریت هرچه بهتر منابع استان و بهره گیری از فرصت های موجود، استفاده از نظر كارشناسان حوزه های مختلف و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را بر خود فرض می دانیم.

وی افزود: تلاش كردیم تا در برنامه ریزی ها مزیت های منطقه و سند آمایش سرزمین رامد نظر قرار دهیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علی رغم تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه كشور و تورم جهانی، در سایه هماهنگی دستگاه های اجرایی استان، در سال گذشته با صادرات دو میلیارد و 170 میلیون دلاری كالا موفق به كسب رتبه دوم كشور شدیم.

وی اضافه كرد: جذب 13 هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه و كسب رتبه برتر سرمایه گذاری های كشور پس از پایتخت از دیگر افتخارات استان در سال گذشته بوده است كه بایستی استمرار و افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای تحقق راهبرد تعیین شده از سوی ایشان مصروف داشته ایم.

وی اجرای طرح توسعه كشاورزی را یكی از این برنامه ها و در راستای سیاست های دولت عنوان و اضافه كرد: تاكنون از مجموع  270هزار هكتار اراضی منابع طبیعی قابل واگذاری شناسایی شده، 86 هزار هكتار مصوب و در حال واگذاری است.

وی این طرح را برخوردار از جامع نگری و متكی بر نظرات كارشناسی دستگاه های مسوول دانست و یاد آور شد: با اجرای این طرح در كنار پروژه هایی چون اصلاح سیستم آبیاری سنتی اراضی كشاورزی، از اضافه برداشت چاه های موجود جلوگیری و منابع آبی استان بهتر از گذشته مدیریت خواهد شد.

وی همچنین از تصویب 150 میلیارد ریال اعتباربرای پرداخت به صورت یارانه به فعالان حوزه صنعت و معدن استان خبر داد و گفت: تاكنون 50 میلیارد ریال از این مبلغ به استان تخصیص یافته است.

استاندار خراسان رضوی حل مشكلات فراروی كارآفرینان و فعالان بخش های اقتصادی به عنوان یكی از اصلی ترین تكالیف مدیران دستگاه های اجرایی یاد كرد و گفت: حفظ واحد های موجود و تامین نقدینگی آنان در قالب پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش دركنار سرمایه گذاری های جدید از اولویت های استان است.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رییس مجمع نمایندگان استان نیز تعامل نمایندگان با مدیران را از برنامه ها و اهداف مجمع در جهت توسعه استان و رفع مشكلات مردم دانست.

نمایندگان حوزه های مختلف انتخابیه استان هم در این نشست دغدغه ها  و  برخی مشكلات استان را مطرح كردندو معاونان استاندار در ارتباط با برنامه های حوزه متبوعشان به ارائه توضیحات پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز