خبرگزاری کار ایران

پس از یک قرن صورت گرفت؛

مشاهده یک گونه پرنده کمیاب در منطقه حفاظت شده «بزنگان»

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۸۶

سنگ چشم دم گاه حنایی با نام علمی «Lanius Schach» از پرندگان جوجه آور، کمیاب و مهاجر نواحی شمال شرق استان به شمار می‌رود که از زمان زارودنی (۱۸۹۶) تاکنون گزارش موثقی از مشاهده آن وجود ندارد.

ایلنا: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک پرنده جدید در ضلع غربی منطقه حفاظت شده کوه «بزنگان» خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، «علی خانی» گفت: سنگ چشم دم‌گاه حنایی با نام علمی «Lanius Schach» از پرندگان جوجه آور، کمیاب و مهاجر نواحی شمال شرق استان به شمار می‌رود که از زمان زارودنی (۱۸۹۶) تاکنون گزارش موثقی از مشاهده آن وجود ندارد.

وی درباره مشخصات ظاهری این گونه جدید گفت: این پرنده نسبتا درشت جثه با سر بزرگ، منقار نسبتا کوتاه و دم بلند است که جنس نر و ماده آن تقریبا هم شکل هستند.

خانی افزود: سنگ چشم دم‌گاه حنایی در درختزار‌ها و بوته زارهای باز و خشک و حاشیه کشتزار‌ها به سر می‌برد و عموما از حشرات و گاهی از دوزیستان و خزندگان تغذیه می‌کند.

وی یادآور شد: قله هزار بز از قلل مهم منطقه است که دارای پوشش گیاهی غنی به ویژه در دامنه‌های شمالی است و درخت «ارس» ازگونه‌های غالب درختان در این منطقه به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز