خبرگزاری کار ایران

در همایش دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستا مطرح شد:

100دهیاری در 128 روستای بخش مرکزی قوچان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۵

ما در ۱۲۸ روستای بخش مرکزی قوچان در حال حاضر دارای ۱۰۰دهیاری فعال هستم که به روستا‌های زیر ۵۰ خانوار قوچان نیز خدمات رسانی می‌کنند.

ایلنا: بخشدار مرکزی قوچان در همایش دهیاران و شورا‌ها گفت: ما در ۱۲۸ روستای بخش مرکزی قوچان در حال حاضر دارای ۱۰۰دهیاری فعال هستم که به روستا‌های زیر ۵۰ خانوار قوچان نیز خدمات رسانی می‌کنند.

خالقداد عرب با اشاره به جمعیت بیش از ۱۹۰هزارنفری این بخش و ۱۵۸روستای آن گفت: مدیریت و خدمت رسانی به مردم در این بخش و بازدیدهای لازم از روستا‌ها با وجود امکانات و نیروی انسانی اندک و پراکندگی جغرافیایی بالای روستا‌ها، کار مشکلی است و آن گونه که باید انجام نمی‌شود.

وی تأکید کرد: هنوز تعداد زیادی از روستاهای بخش به لحاظ برخورداری از آب و راه روستایی از میانگین‌های استانی و کشوری پایین ترند و کمبود آب شرب هم از مشکلات جدی مردم این بخش است.

«عرب» افزود: نبودن صنایع تبدیلی و فرآوری محصولاتی همچون انگور و سیب نیز از دیگر کاستی‌های قابل توجه است. به طوری که همواره باعث شده است تا سود ناشی از دسترنج کشاورزان و زحمتکشان روستایی به جیب واسطه‌ها و دلالان برود، در حالی که با ایجاد این امکانات و صنایعی کوچک در روستا‌ها، می‌توان انگیزه و امید روستاییان در روستا‌ها را افزایش داد و از مهاجرت به شهر‌ها و مشکلات پس از آن و حاشیه نشینی‌ها جلوگیری کرد.

بخشدار مرکزی قوچان با اعلام فعالیت حدود ۱۰۰دهیاری در ۱۲۸روستای دارای شورای اسلامی بخش مرکزی افزود: به روستاهای زیر ۵۰خانوار نیز از طریق دهیاری معین خدمات رسانی می‌شود و شرکت تعاونی دهیاران نیز در این راستا فعال است. اگرچه در سال‌های گذشته نگاه و رویکرد مسئولان نسبت به دهیاری‌ها چندان مثبت نبوده است.

وی افزود: البته با تأسیس برخی دهیاری‌ها و احداث ساختمان‌های دهیاری و توجه به کمبود‌ها، خدمات دهیاران در روستا‌ها مشهود و موثر است.

وی گفت: به طور مثال مشکل اطفای حریق در روستا‌ها یکی از مسائل قابل توجه است که تاکنون با توجه به نبود مراکز آتش نشانی و امکانات آن همواره در آتش سوزی‌ها به ویژه محصولات کشاورزی موجود در خرمن و انبار‌ها خساراتی به مردم وارد شده است. خوشبختانه اقداماتی در ایجاد این مراکز در روستا‌ها و دهستان‌هایی چون آلماجق، دوغایی، شیرین دره و علی آباد انجام شده است اما هنوز در روستاهای علی آباد و دوغایی ساختمان‌های آتش نشانی بدون امکانات و نیروی انسانی است که باید مسئولان در این حوزه توجه بیشتری به تأمین امکانات و نیروی انسانی ماهر داشته باشند.

عرب همچنین نیاز به تفکیک و ارتقا در بخش مرکزی قوچان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشنهادهایی برای ارتقا دهستان‌های بزرگ بخش مرکزی به بخش و نامگذاری آن‌ها و ایجاد شهرداری در روستاهای مزرج و آلماجق و شهر کهنه به مسئولان ارائه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز