خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

ظلم کنندگان علاوه بر توبه باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۵

اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند و یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از مردم کهگیلویه و بویراحمد،گفت: مردمان لر کشورمان را با خصلتهای مردانگی، جوانمردی، شجاعت و شهامت می شناسیم که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی همواره جایگاه و نقش سازنده ومؤثری داشته اند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار حجت الاسلام محمد موحد و جمعی از اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خلق حماسه سیاسی 24 خرداد در کشور، گفت: کار اصلی را مردم کردند و با رای و حضور خود نشان دادند که به چه جریان و خط فکری تمایل دارند و از چه منزجرند.

وی به قداست و ارزش حق‌الناس در نزد خداوند اشاره کرد و به عنوان مصداق، گفت: در زمان حضرت موسی (ع) فردی که ادعای پیامبری داشت و گروهی را منحرف کرده بود، پس از پشیمانی از عملکرد خود نزد حضرت موسی رفت و درخواست عفو از خداوند کرد. به حضرت موسی ندا آمد که "این شخص باید همه کسانی را که به دست وی منحرف شده‌اند از گمراهی نجات دهد تا عفو شود." حال اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند و یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به علت سکوت در برابر برخی اهانت‌ها، افتراها و تخریب‌ها گفت: ما دعوت به عفو و گذشت شده‌ایم و خداوند جبران کننده هر خوب و بد است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: پیامبر اسلام (ص) در مواجهه با کسانی که به ایشان جسارت می کردند دعا می کردند و می فرمودند: خداوند آنها را هدایت کند چون جاهلند.

وی با تجلیل از مردم کهگیلویه و بویراحمد،گفت: مردمان لر کشورمان را با خصلتهای مردانگی، جوانمردی، شجاعت و شهامت می شناسیم که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی همواره جایگاه و نقش سازنده ومؤثری داشته اند.

در آغاز این دیدار آقای موحد نماینده سابق مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از حاضران با تاکید به مراتب ارادت و وفاداری مردم غیور این منطقه به انقلاب و نظام اسلامی، از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایجاد شور انتخاباتی در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد و مراحل مختلف انقلاب اسلامی تقدیر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز