خبرگزاری کار ایران

وعده‌های رضایی به كارگران:

باید قدرت خرید كارگران را بالا ببریم

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۷۱

«انشاالله اگر امسال فرمان هدایت دولت را به دست بگیریم، پی گیری می‌کنم که این فشار‌ها کاهش پیدا کند./ متاسفانه هم اکنون چنین مجمعی که کارآفرینان، دولتی‌ها و کارگران در آن حضور داشته باشند و برای اصلاح قانون کار تصمیم گیری کنند، وجود ندارد.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر انتخاباتی به گیلان از تعیین دستمزد پائین‌تر از نرخ تورم برای قشر کارگر و کارمند در سال جاری انتقاد کرد.

«محسن رضایی» که در حاشیه سفر انتخاباتی به گیلان با ایلنا گفتگو می‌کرد، در پاسخ به پرسشی پیرامون اعتراض کارگران به عدم تناسب میان رقم تعیین شده برای دستمزد سال جاری و نرخ رسمی تورم، اظهار کرد: باید قدرت خرید مردم از جمله کارگران، کارمندان دولت، بازنشستگان را بالا ببریم.

وی با انتقاد از در نظر گرفتن دستمزد پائین‌تر از نرخ تورم توسط شورای عالی کار برای کارگران در سال جاری، افزود: انشاالله اگر امسال فرمان هدایت دولت را به دست بگیریم، پی گیری می‌کنم که این فشار‌ها کاهش پیدا کند.

این کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره ارزیابی خود از لایحه اصلاح قانون کار، اذعان کرد: قانون کار دارای اشکالاتی است و باید در مجمعی از کارگران و کار آفرینان یک طرح کامل تری تهیه شود.

رضایی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون چنین مجمعی که کارآفرینان، دولتی‌ها و کارگران در آن حضور داشته باشند و برای اصلاح قانون کار تصمیم گیری کنند، وجود ندارد.

وی مهم‌ترین ضعف موجود در قانون کار ایران را قرار داشتن همه بار بر دوش کار آفرینان و کارگران عنوان و تصریح کرد: دولت هیچ گونه مسئولیتی در این رابطه ندارد.

این كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم و تشکیل دولت، قراردهای سفید امضای جذب کارگران را اصلاح کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز