خبرگزاری کار ایران

آموزش مهارت‌های پیشرفته در دستور کار فنی و حرفه‌ای

آموزش مهارت‌های پیشرفته رشته‌های جدید شامل مکاترونیک، انرژی خورشیدی، نانو و سایر رشته‌های روز در دنیا در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد.

ایلنا: معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از در دستور کار قرار گرفتن آموزش مهارت‌های پیشرفته توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اژدر ولیخانی امروز در یاسوج گفت: آموزش مهارت‌های پیشرفته رشته‌های جدید شامل مکاترونیک، انرژی خورشیدی، نانو و سایر رشته‌های روز در دنیا در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد.

وی هدف از ارائه این رشته‌ها را تحول در بازار کار، اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای در کشور به مهارت آموزان آموزش داده شده است.

اژدر ولیخانی افزود: بیش از چهار هزار رشته فنی و حرفه‌ای استاندارد وجود دارد که تعدادی از این رشته‌ها در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای کشور آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در آغاز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد مشاوره داده می‌شود تا براساس علاقمندی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور به طور۱۰۰ درصد با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و بعد از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به کار آموزان گواهینامه معتبراعطاء می‌شود که در تمام دنیا اعتبار دارد.

ولیخانی گفت: مهارت آموزان برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای مانند تراشکاری به طور ۱۰۰ در صد جذب بازار کار می‌شوند که این امر نقش مهمی در اشتغال افراد و توسعه کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعهد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۲ میلیون نفر در دستورکار قرار گرفت، گفت: با تلاش‌های بسیاری که در این زمینه انجام شد این رشته‌ها به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر درکشور آموزش داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز