خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهرتهران خبر داد:

اغاز بررسی بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۴۱

هیات حل اختلافی که وجود دارد تقریبا فرمایشی شده است دقت کافی در احقاق حقوق مردم ندارد/ طرح حمایت از حقوق مردم در ارتباط با شهرداری تهیه شود/ مشکل ما این است که موارد اعلام شده را پی گیری نمی‌کنیم اگر مثل بحث جدایی ری از تهران شب تا صبح نخوابیم، می‌توانیم جلوی تخلفات را بگیریم.

ایلنا: بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران در بخش در آمد‌ها و منابع با رقمی معادل ۱۰ هزار و چهارصد و پنجاه میلیارد تومان به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران پیش از شروع بررسی بررسی بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران در پانصد و بیست و ششمین جلسه شورا تاکید کرد برای بررسی بودجه سال آینده نیاز به صورت‌های مالی سالهای ۸۹ تا ۹۱ است، همچنین تکلیف قراردادهای باز شهرداری تهران که حدود ۳۶ هزار قرارداد می‌باشد باید مشخص شود و گزارشی از عملکرد سازمان نوسازی شهرداری تهران و چگونگی پرداخت دیون بانکی به شورای شهر ارائه شود.

وی همچنین یادآور شد، بودجه سال آینده باید براساس معیارهای انقباضی تدوین شود، چنانچه درآمد‌ها بیشتر از پیش بینی بودجه، تحقق پیدا کرد در قالب تبصره‌ها و برای پیشرفت پروژه‌های خاص مانند مترو و بزرگراه‌ها اختصاص پیدا کند.

درادامه جلسه رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه شهرداری تهران بودجه سال ۹۲ را در بخش در آمد‌ها و منابع رقمی معادل ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است، بررسی بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران را آغاز کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در بودجه سال ۹۱ رقم ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود و در متمم بودجه نیز با عملکرد ۶ ماهه اول رقم سال ۹۱ رقم درآمدی معادل ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد به تصویب رسید، بنابراین ملاک را متمم بودجه سال ۹۱ در نظر گرفته‌ایم که به این ترتیب بودجه مورد تائید کمیسیون بودجه شورا برای سال ۹۲ شهرداری رقمی معادل ۱۰ هزار و چهارصد و ۵۰ میلیارد تومان است.

خادم با اشاره به آخرین سال فعالیت مدیریت شورا و شهرداری خاطر نشان کرد: با توجه به آخرین سال مدیریت شهری فعلی، اصرار بر این است که در بودجه سال ۹۲ رویکردی انقباضی داشته باشیم و تاجایی که امکان دارد بودجه برای پروژه‌های نیمه تمام سرمایه‌ای در نظر گرفته شود و چنانچه در آمد از سقف پیش بینی بالا‌تر برود در تبصره ۳۸ که مربوط به همین موضوع است برای پروژه‌های خاص و اولویت دار شهری هزینه شود که پیش بینی می‌کنیم برای این ردیف بودجه‌ای معادل هزار میلیارد تومان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه شورا در تشریح ردیف‌های درآمدی و منابع بودجه سال ۹۲ گفت: یکی از ردیف‌های این سرفصل از بودجه مربوط به عوارض حاصل از مالیات بر ارزش افزوده است که رقمی معادل هزار و پانصد و چهل و نه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این رقم با مجموع بودجه مصوب و متمم سال ۹۱ حدود یک هزار و سیصد میلیارد تومان بود.

همچنین برای ردیف عوارض برتراکم رقمی معادل ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که مشابه سال ۹۱ در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگر اظهاراتش به ردیف‌های دیگر درآمدی اشاره کرد و افزود: برای درآمدهای ناشی از عوارض عمومی و عوارض بر پروانه‌های کسب فروش و خدماتی معادل ۴۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

از سوی دیگر برای ردیف درآمدی حاصل از تغییر کاربری‌ها نیز رقمی معادل ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بر همین اساس با توجه به تغییراتی که در ارقام ردیف‌های درآمدی و منابع بودجه سال ۹۲ به وجود آمد اعضای شورا با رقم ۱۰ هزار و چهارصد و پنجاه میلیارد تومان موافقت کردند.

درادامه جلسه بررسی اطلاعات گزارش حسابرس مستقل شورای شهرتهران در خصوص لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۸۸ شهرداری تهران که در جلسات قبلی شورای شهر تهران ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در توضیح این موضوع اعلام کرد: بر اساس گزارش حسابرس در تفریغ بودجه سال ۱۳۸۸ شهرداری تهران مبلغ ۱۶ میلیارد تومان معادل ۲ دهم درصد انحراف از بودجه داشته، که آن هم به دلیل تغییر کدین بودجه‌ای با حسابداری بوده است.

خادم افزود: شهرداری به دلیل حجم بالای اصلاح کد‌ها، هنوز نتوانسته است صورت‌های تلفیقی بودجه را براساس گزارش حسابرس مستقل بررسی و اصلاحات را انجام دهد.

حسین محمد‌پور زرندی معاون مالی شهرداری تهران نیز در توضیح این گزارش گفت: در بررسی گزارش حسابرس در مورد تفریغ بودجه سال ۸۸، ۱۶۰ هزار مورد که بودجه‌ای و حسابداری باید اصلاح شوند و با توجه به اینکه این اصلاحات در تفریغ بودجه در سال ۱۳۹۰ انجام شده است. با توجه به فرصت کم این کار با و حجم بالای کار، به تهیه صورت‌های تلفیقی سال ۸۸ ورود پیدا نکردیم.

پورزرندی با اشاره به اینکه مغایرت‌ها در تفریغ بودجه سال ۱۳۸۹ کمتر خواهد بود گفت: در کمیته نظام اصلاح مالی کدینگ‌های بودجه‌ای و حسابداری اصلاح شده است.

چمران نیز با اشاره به اینکه صورت‌های مالی سالهای ۸۹ و ۹۰ هنوز به شورای شهر ارائه نشده است تاکید کرد: برای اینکه ما بتوانیم بودجه سال ۹۲ را بررسی و تصویب کنیم می‌بایستی صورت‌های مالی سالهای ۸۹ و ۹۰ را داشته باشیم.

پورزرندی در توضیح این مطلب افزود: صورت‌های مالی سالهای ۸۹ و ۹۰ را آماده کرده‌ایم اما تاکنون از طرف شهرداری صورت‌های مالی تلفیقی ارائه نمی‌شد و همه سازمان‌ها و مناطق صورت‌های مالی جداگانه ارائه می‌کردند.

پورزرندی ادامه داد: قول می‌دهیم ظرف مدت ۲ هفته صورتهای مالی را به شورای شهر ارائه دهیم.

در‌‌نهایت گزارش حسابرس مستقل شورای شهر تهران در مورد تفریغ بودجه سال ۱۳۸۸ شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

در ادامه جلسه همچنین صورتجلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای سال ۱۳۹۰ تائید و تنفیذ شد.

براساس صورتجلسه سال ۸۹ مواردی از وظایف مجمع عمومی به شهرداری تهران تنفیذ شده است که چون صورتجلسه سالهای ۸۹ و ۹۰ در یک صورتجلسه به سازمان ثبت شرکت‌ها ارائه شده بود و این شرکت تنها صورتجلسه سال ۸۹ را تائید کرده است بنابراین لازم است تا موارد صورت جلسه سال ۹۰ نیز جداگانه تائید و تنفیذ شود تا به سازمان ثبت شرکت‌ها ارائه شود.

بیادی: هیات‌های حل اختلاف، فرمایشی عمل می‌کنند

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران نسبت به عملکرد برخی از کمیسیون‌های حل اختلاف در شهرداری انتقاد کرد و اظهار داشت: هیات حل اختلافی که وجود دارد تقریبا فرمایشی شده است دقت کافی در احقاق حقوق مردم ندارد.

وی افزود: در این هیات‌ها به قراردادهای که با مردم بسته شده است اعتنا نمی‌شود و به صورت یک طرف، حتی بدون حضور طرف دعوا حکم صادر می‌شود، و به کسانی که در شهرداری قرارداد را اشتباه بسته‌اند کسی کاری ندارد و تنها مردم باید تاوان این اشتباهات را پرداخت کنند.

بیادی همچنین نسبت به فروش سریع املاک شهرداری انتقاد کرد و از شهرداری خواست تا لیست املاک فروخته شده در شهرداری، ظرف مدت دو سال گذشته با قیمت فروش به شورای شهر ارائه شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین نسبت به برخی از تخلفات شهرسازی در شهر از قبیل ساخت صد در صد زیربنا، دادن طبقات اضافه بر خلاف اصول شهرساز ی و همچنین گرفتن برخی از عوارض ساخت و ساز به صورت غیر قانونی از مردم انتقاد کرد.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز در تائید سخنان بیادی افزود: وضعیت موجود شهر را که دیگر نمی‌شود پنهان کرد مقدار طبقاتی که اضافه بر طرح تفصیلی داده می‌شود برای شهر مشکل ساز شده است.

شکیب با اشاره به اینکه ضرایب تجاری هم باید مجوز لازم را بگیرند اظهار داشت: اگر باید ارزش عوارض تجاری را A ۱۶ محاسبه کنیم، برخی از مناطق قانون را رعایت نمی‌کنند به صورت خلاف و ارقامی بیشتر از مردم وصول می‌کنند.

نجفی پیشنهاد داد: طرح حمایت از حقوق مردم در ارتباط با شهرداری تهیه شود

محمد علی نجفی دیگر عضو شورای شهرتهران نیز در این خصوص اظهار داشت: با گله گذاری مشکل مردم تهران و شهرداری حل نمی‌شود باید مکانیزمی طراحی شود تا درچارچوب آن امکان تخلف نباشد و یا به حداقل برسد.

وی پیشنهاد داد: هر آنچه در شهرداری اتفاق می‌افتد را به صورت شفاف به مردم ارائه کنیم به طور مثال نحوه محاسبه عوارض شهرداری روی سایت شهرداری قرار گیرد تا هر شهروندی خواست خودش بتواند عوارض پرداختی خود را محاسبه کند.

نجفی همچنین افزود: برای هر طرحی که در شهر می‌خواهد اجرا شود نیز تابلوی نصب شود و تمام اطلاعات کامل آن طرح روی آن نوشته شود تا جلوی برخی از تخلفات گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین پیشنهاد داد طرحی تهیه شود به نام «طرح حمایت از حقوق مردم در ارتباط با شهرداری» تا دیگر مسولی حتی یک ریال در ارتباط با عوارض و سایر دریافتی‌های دیگر از مردم دریافت نکند بررسی شود و در صورت صحت ظرف مدت یک هفته آن مسوول عزل شود.

نجفی اظهار داشت: طبق قانون نظارت بر عملکرد شهرداری بر عهده شورای شهر گذاشته شده است اما متاسفانه ما از این ابزار به درستی استفاده نمی‌کنیم.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ما در یک چرخه معیوب افتاده‌ایم اظهار داشت: هر جلسه، از برخی عملکردهای شهرداری گله و یکسری ایرادات را مطرح می‌کنیم و در ‌‌نهایت نتیجه‌ای هم ندارد بنابراین پیشنهاد می‌دهم از ابزار‌های قانونی که‌‌ همان تهیه طرح است استفاده شود.

پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ساز و کار‌های قانونی برخورد با تخلفات شهرداری را داریم اظهار داشت: مشکل ما این است که موارد اعلام شده را پی گیری نمی‌کنیم اگر مثل بحث جدایی ری از تهران شب تا صبح نخوابیم، می‌توانیم جلوی تخلفات را بگیریم.

وی همچنین افزود: در مناطق از سازنده‌های قبل از اینکه تخریب ونوسازی صورت گرفته باشد، عوارض ۷۹ متر خلافی گرفته می‌شود و تا پولش را هم ندهند جواز ساخت و ساز به آن‌ها داده نمی‌شود این یعنی تشویق مردم به انجام خلاف ما باید جلوی این کار‌ها را بگیریم و از ابزار نظارتی خودبه درستی استفاده کنیم.

درابتدای جلسه مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با گرامی داشت دهه فجر وسالروز پیروزی انقلاب اسلامی ابراز، امیدواری کرد: انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی دست یابد.

وی همچنین درگذشت عالم و دانشمند پرتلاش و صبور دکتر حسن حبیبی مرد عمل و اخلاق را به شهروندان تهران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز